Starta eget företag snabbt och lönsamt

Wästlund, Holger

| 2014

I den här boken har jag sammanställt ett stort antal konkreta råd och tips som alla är beprövade. Boken är upplagd så att du ska kunna gå fram steg för steg.Steg I handlar om hur du skaffar kunder så fort som möjligt. Det är tillsammans med dina kunder som du på bästa sätt bygger upp, formar och korrigerar en affärsidé som kommer att hålla i framtiden.Steg II handlar om att ditt företag bör bli lönsamt så tidigt som möjligt. Detta är av flera skäl. Dels är det lättare att överleva som företag om du inte behöver vänta för länge på att det ska bli lönsamt, dels får du från början konkreta bevis på vad i din verksamhet som fungerar och vad som inte fungerar.Steg III handlar om det absolut viktigaste för ditt företag ? dig själv!Först i Steg IV kommer vi till den detaljerade planeringen. Planering är viktig men jag vill, i motsats till många andra, rekommendera att du inte planerar för mycket...

Ann-Sofie Ericsson

2023-09-03

En handfast och lättbegriplig bok om du går i ’starta eget tankar’

Ingemar Drogell

2020-03-16

Jag har läst flera av Holger Wästlunds tidigare böcker. Mycket intressanta. Man lär sig mycket. Och nu har han gett ut denna bok som Ljudbok. En utmärkt presentation. Genom podverkstaden pod. Tänk vad praktiskt med bra ljudböcker.

Robert Österman

2020-03-09

All nödvändig information på ett ställe
Lättförståelig bok som täcker allt du behöver veta och lite till.
Det här är inte en bok du lyssnar på en gång och lägger undan, den är packad med praktiska tips så du kommer hitta anledningar att gå tillbaka till den flera gånger.
Om du funderar på att börja eller precis börjat driva företag så rekommenderar jag den starkt. Köp den, det är en bra investering!

Holger Wästlund

2020-03-05

Birgitta Kulling, VD, har bett mig lägga in hennes betyg och recension:
Företagaren, arkitekten och författaren Holger Wästlund har talat in en ljudbok med titeln ”Starta eget företag snabbt och lönsamt”.
Jag har med stort intresse och beundran lyssnat på Holger Wästlunds utmärkta, klara och enkla råd om hur du kan starta ditt alldeles egna företag och snabbt få det lönsamt.
Jag, som skriver den här recensionen, är entreprenör och företagare sedan 1973.
Tänk om denna ljudbok hade funnits då? Det är många fallgropar och snubbeltrådar, som hade kunnat undvikas.
Med teknikens underverk kan du nu sitta i bilen till och från jobbet och utbilda dig till ditt nya yrke som företagare inom en bransch, som verkligen intresserar dig. Du kan bekvämt lägga dig på kvällen och lyssna till Holger Wästlunds lättillgängliga och inspirerande utbildning om och om igen. Plötsligt så händer det – du får en ”aha upplevelse” och vet vad du ska satsa på som egen företagare. Kompassen och kartan har du ju redan! Lycka till!

Birgitta Kulling
VD

Helena Söderholm

2020-03-03

Funderar du på att starta eget? Här är en jättebra ljudbok som på ett enkelt och konkret sätt beskriver hur du kan gå tillväga för att starta ditt eget företag. Du får tillgång till massor med bra fakta, tips och idéer som är mycket värdefulla att ta del av innan du börjar men även om du redan är i gång. Jag tog del av denna bok medan jag utbildade mig och var då väl förberedd när jag startade upp och jag återkommer gärna till den för att friska upp fakta och få nya vinklar på mitt företagande. Rekommenderas varmt!

Perolof Kallings

2020-03-02

Den energiske, kreative och oerhört erfarne Holger Wästlund har nu även gjort ljudbok av sin bok med samma titel. Holger vet, av egen erfarenhet, hur man går tillväga för att starta eget företag.. Logiska steg som, om man har säljbar substans i upplägget, bör leda till framgång.

mahdi bagheri

2018-12-03

du som ska starta eget företag den här boken är riktigt bra för dig, det är mycket råd för att hur ska man göra.

fantastisk bok.

Niklas Gunnarson

2018-05-09

En riktigt bra bok med mängder av handfasta tips och råd för den som vill driva eget! Boken tar upp allt från hur man skaffar kunder till bokföring och målsättning med mer. Boken är lättläst och kan läsas frän pärm till pärm men även användas som "uppslagsverk" som man kan gå tillbaka till om man har någon specifik fundering vid ett senare tillfälle. Det är ingen lätt resa att driva eget men med denna bok i sin ägo är i alla fall chanserna att man ska lyckas betydligt större.

Fredrik Karlsson

2017-05-02

Bra bok! Den är full med smarta tips och strategier för alla som jobbar hemifrån eller går i tankarna att starta eget. Jag fann flera bra tips som jag kommer att få stor nytta av i mitt företag!

Helena Söderholm

2017-03-17

Starta eget? Läs den här boken!!
Jag är mitt i en längre utbildning till inredare men har redan nu haft lyckan att läsa den här boken vilket gett mig både förståelse för vad det innebär att starta eget företag och hur jag ska kunna göra det. Alltså massor med fakta, praktiska tips och råd som gör att jag redan nu har en plan som jag kan revidera under studietiden eller genast sätta i verket när jag känner mig redo. Språket är lättfattligt och konkret. Jag har sträckläst boken för att bilda mig en uppfattning om vad detta innebär och nu kan jag gå tillbaks till olika stycken vartefter jag själv utvecklar min framtidsplan. Har även läst "Starta eget som inredare" och "Bli inredare" av samma författare och jag vill gärna rekommendera de böckerna varmt med.

Dusica Milic

2017-02-19

En perfekt bok för dem som funderar på att starta eget. Välskriven och värdefull bok med konkreta tips och råd. En hjälpsam, fantastisk bok.
Rekommenderar starkt!

Z

Zara Szekér

2016-12-23

Den perfekta boken för någon som har startat eget företag och som är helt vilsen i allt vad det innebär.
Jag är nyföretagare och har hankat mig fram bäst jag kan genom att läsa online och gått på olika nyföretagarträffar etc. Det har varit nog så bra. Men när jag började läsa den här boken fick jag en insikt i nyföretagarverksamheten som jag inte riktigt har haft förut. Jag började reflektera över marknadsföring online, hur viktigt det är att hemsidan är klockren (till och med företagsnamnet!), vilka misstag som är lätta att begå etc. Det är faktiskt inte helt lätt att vara nyföretagare!
Men den här boken har hjälpt mig med mycket. Samma dag som jag fick boken läste jag "De 39 stegen - så skaffar du kunder". Det gav många tips och idéer - och det är bara de första sidorna in i boken. Jag har läst tre fjärdedelar just nu, och jag är verkligen inte besviken. Holger Wästlund har återigen lyckats skriva en otroligt bra, lättförståelig och hjälpsam bok! Rekommenderas!

Andreas Bodin

2016-11-05

Kan varmt rekommendera denna bok för Dig som kanske redan startat eller funderar på att starta eget företag. Författaren har på ett mycket bra och konkret sätt sammanställt viktiga punkter att beakta och delar med sig av sina personliga erfarenheter som en hjälp till dig att förstå konkreta exempel.
Boken är lättläst, men säkerställer att dela med sig av värdefull information och kunskap.

dennis andersson

2015-08-12

Lättläst och bra bok för dig som skall starta eget.
Denna bok kommer du använda flera gånger då den är full med tips.
Skall du starta eget så rekommenderar jag denna bok starkt.

Andreas Bodin

2014-08-18

Darya Lapata

2014-08-16

Hej,

Jag verkligen rekommenderar den här bocken för dem som vill starta eget. Den är fylld av tips och råd som kan leda dig till ditt mål. Mycket inspiration!

Cecilia Nilsson

2014-08-10

Holger Wästlunds bok "Starta eget företag snabbt och lönsamt" är verkligen ett måste i varje företagares bokhylla. Ja, den ska egentligen inte ställas i bokhyllan eftersom man har användning av den hela tiden. Boken är fylld med handfasta tips på hur man kommer igång med sitt företagande, utökar sin kundkrets, förbättrar sin marknadsföring och därmed försäljning mm. mm........ En riktigt bra bok som jag verkligen rekommenderar!
/Cecilia Nilsson, egen företagare.

Love Melander

2014-04-16

Starta eget företag snabbt och lönsamt är titeln på Holger Wästlunds senaste alster.
Jag har haft företag sedan 1984 och hade haft fantastiskt bra nytta av denna "Bibel" när jag startade upp.
Undvika fallgropar och felsatsad energi på fel saker undviker du här då Holger generöst delar med sig av sin samlade livserfarenhet inom affärsvärlden.

1984 fanns det inget Internet i Sverige, så även om du är som jag -företagare i n n a n internet växte till vad det är idag, ja ännu större skäl till att investera i denna bok. Holger raddar upp massor av exempel hur man använder nätet på absolut bästa sätt.

Jag noterar medan jag läser att den som följer råden slaviskt... inte kan misslyckats!

Love Melander
Magic Vision AB

Eva Holmquist

2014-04-08

Jag läste "Starta eget företag snabbt och lönsamt" innan jag åkte iväg på semester och sedan har den legat som ett dåligt samvete för att jag inte skrivit recension på den, men nu är det äntligen dags... ;-)

Boken är användbar för den som just ska starta eget, eftersom den innehåller en hel del konkreta råd och tips. Jag själv insåg dock att jag inte riktigt tillhörde målgruppen. Det mesta kände jag redan till sedan tidigare så det var inte så mycket nytt för min del, men det handlar mer om att jag haft eget företag under flera år och även jobbat med frågorna som konsult under ännu fler år.

Boken är uppbyggd utifrån sex steg:
Så skaffar du kunder snabbt
Så blir ditt företag lönsamt
Det viktigaste för ditt företag - du själv
Den spännande planeringen
Din "att-göra-lista"
Så får du dig själv och ditt företag att växa snabbare
Varje steg är sedan fylld med konkreta tips och råd. Råden är enkla och lätta att fatta och för det mesta också lätta att genomföra. Har du tänkt att starta eget eller just gjort det så innehåller den mycket information som du kommer att ha nytta. Har du drivit din verksamhet under en längre tid så är den antagligen på lite för enkel nivå för dig, men tipsen kan ändå ge dig idéer.

Sammanfattningsvis upplever jag att "Starta eget företag snabbt och lönsamt" är en användbar bok för nybörjaren.

Robert Österman

2014-03-10

Lättförståelig bok som täcker allt du behöver veta och lite till.
Det här är inte en bok du läser en gång och lägger undan, den är packad med praktiska tips så du kommer hitta anledningar att gå tillbaka till den flera gånger.

sauman ng jonasson

2014-02-03

Är i början på denna bok och anser att den är lika bra som den andra boken av Holger (bli inredare)
Som egen företagare är det svårt att hålla inspirations nivån uppe.
Denna bok kan ge er vägledning.

Stefan Åberg

2014-02-03

Boken ?Starta eget företag snabbt och lönsamt? av Holger Wästlund är full av värdefull information för den som planerar att starta en egen rörelse och ger också värdefulla råd hur man sedan får företaget att växa. Man inser att författaren verkligen har en gedigen erfarenhet på området och vet vad han talar om. I boken poängteras att visst är affärsplanen viktig men först och främst, skaffa kunder eftersom alla verksamheter står och faller med sin kundbas.
I boken finns massor av goda råd inte minst hur man marknadsför en verksamhet, råd som alla som överhuvudtaget försöker sprida någon form av produkt kan ha nytta av men kanske speciellt den som står i kast med att förvekliga drömmen om det egna företaget.
Efter att ha läst boken blir man faktiskt sugen på att starta upp något så nu gäller det bara att hitta den där oslagbara affärsidén.
Hur som helst med det, jag kan varmt rekommendera boken till var och en som går i tankar om att starta en egen verksamhet av något slag men även den som hållit på ett tag och behöver lite nya impulser.

Bielke von Sydow

2014-01-31

Wästlunds bok ger bra och användbara tips för vardagen med företag. Har själv haft eget företag i mer än tio år men upplever att jag har stor nytta av de tips författaren ger. Särskilt uppskattade jag att läsa den fräscha informationen om sajter m användbar information och det avsnittet där författaren redovisar fallgropar. En bra, lättfattlig bok som tål att läsas många gånger. Rekommenderas skarpt!