Starkare än hatet

Guénard, Tim

| 2004

Tim överlever sin miserabla barndom tack vare sin dröm: en dag ska han hämnas dem som misshandlat honom. Men är hatet starkast av allt? Denna sanna berättelse påminner på många sätt om Pojken som kallades det, men med en viktig skillnad: det är först när Tim upptäcker att ensam inte är stark som hans liv kan förändras. Tim Guénard bor tillsammans med sin fru och fyra barn i närheten av Lourdes i Frankrike. Familjen tar emot unga människor med problem och Tim är också biodlare. Sedan hans självbiografi kom ut i Frankrike 1999 har han blivit en mycket eftersökt talare, både i sitt hemland och utomlands. Hans tv-framträdanden har fått stor respons runtom i Europa. Boken ges ut i samarbete med Bokförlaget Libris. Översättning: Kerstin Olsson

Emma Olsson

2011-07-05

Bra när det sker något i boken. Annars lite seg. Slutet blir för långt. Och lite svår att förstå ibland.

Starkare än hatet påminner mycket om pojken som kallades för det men sedan är det som att allt vänder och boken är sig inte alls lik. Tim är en överlevare som genomgått mycket svårigheter.

Jan-Eirik Johansen

2009-09-24

Gripande bok om en pojkes uppväxt som jag inte trodde var möjlig i vår tid.