Stanna hos mig

Coben, Harlan

| 2013

Extra MP3-CD medföljer! En gång i tiden levde Megan ett helt annat liv. Nu är hon tvåbarnsmamma, skötsam förortsbo och mer och mer missbelåten med tillvaron. Ray hade en lovande karriär som dokumentärfotograf, men nyss fyllda fyrtio och utan framtidsutsikter förnedrar han sig numera som fejkpaparazzo, inkallad när rika barn vill imponera på sina vänner eller kändisfixerade män på kvinnorna de dejtar. Broome är kriminalinspektör och har ständigt ett ouppklarat fall i tankarna en man som spårlöst försvann för sjutton år sedan. Varje år på årsdagen av försvinnandet besöker Broome familjen, som fortfarande hoppas att den saknade maken och fadern ska komma tillbaka. Livet blev inte som någon av dem önskade, och deras närmaste har ingen aning om vilka hemligheter de bär på. När de fruktansvärda följderna av det som en gång hände plötsligt kolliderar i nuet, hotar det att förstöra livet för...

Henrik Johansson

2021-07-12

Händelserik och fartfyllt. Riktigt spännande faktiskt.

2018-06-28

En riktigt bra deckare; spännande, bra intrig, oväntad upplösning.

2014-02-28

Sista Cobenboken jag läser tror jag. Inte samma spänning som i de tidigare fristående böckerna, mer liknande töntigheter som i böckerna om Myron Bolitar. Det finns så mycket annat jag vill läsa så nu ska jag sluta slösa min tid på Coben.

Å

Åsa Sjögren

2013-11-10

Toppklass!

Jan Banan

2013-09-01

Harlan Coben är en av de 8-10 författarna som jag följer och läser allt av. Han är också den minst bra av dessa. Denna bok understryker just att han inte platsar i toppen av eliten. Det mesta in den här är pinsamt patetiskt och det värsta är de bägge lönnmördarna Ken och Barbie. Han lyckas hålla ett visst mått av spänning och ovisshet uppe, därav betyget 2.

Marita Ryen

2013-07-16

Spännande och bra som Harlan Cobens böcker brukar vara.

Anette Tunius

2013-07-10

Nja, liknar alla hans andra böcker. Det känns som jag redan hade läst den.

Jenny Wikander

2013-06-24

Läste inte hela, tyckte nog att den var en aning rörigare än hans tidigare böcker.

2013-06-19

Harlan Coben har givit ut drygt tjugo böcker, och av dom så finns drygt femton översatta till svenska.

Jag har läst tre böcker av honom tidigare, och tyckt mycket om dom alla tre. Här är en länk till den som jag läste senast, ”Släpp inte taget”, och där finns det också länkar till dom två tidigare som jag har läst.

Hans senaste bok, ”Stanna hos mig” var lika bra som dom tidigare, om inte ännu lite bättre.

Jag tycker verkligen om sättet som Harlan Coben skriver på. Han har mycket humor i sina böcker, och ganska så svart humor. Hans böcker är också väldigt oförutsägbara och överraskande. Spännande och rätt så våldsamma är dom också.

Så jag kan verkligen rekommendera den här boken, och även dom övriga som jag har läst. Dom är helt fristående från varandra.