Stalkern

Idrizi, Idriz

| 2021

Om Stalkern: "En bra thriller för mellanåldern" BTJOm Häxan: "En mycket bra  och spännande bladvändare" BTJ Jag flämtar efter andan. Jag borde inte öppna paketet. Jag borde hämta mamma. Jag borde ringa polisen. I stället drar mina fingrar upp snöret och river av pappret. Kvar ligger en svart ask. Jag lyfter på locket och skriker till när jag får syn på vad som finns inuti. Den rysliga, fristående fortsättningen är här! Skumma sms, hemska brev och känslan av att ständigt vara iakttagen plågar Celia. Har hon fått en stalker? Celias liv börjar äntligen se ljust ut. Ett år har gått sedan hon blev attackerad av Nellie och Celia för­söker lägga det bakom sig. Lova och hon har blivit vänner igen, och Celia har till och med skaffat sig en flickvän. Nellie bor på ett hem för att få hjälp.  Men så får Celia ett sms som vänder upp och ner på allt: "Ingen kommer någonsin att...

Den är bra för att den är ganska lång och väldig väldig spännande :D

2021-05-13

Det här var en grymt spännande ungdomsbok. ”Stalkern” är den fristående fortsättningen på boken ”Häxan”.

Bokens handling kretsar kring vänskap, intriger, hämnd och svek. Det är nervkittlande, spännande och till slut vet man inte vem man kan lita på. Boken är definitivt en bladvändare, berättelsen är välskriven och författaren är bra på att hålla läsaren i ett hårt grepp. Man vill inte sluta läsa!

Det här är en händelserik ungdomsthriller som du inte vill missa!

Gustav 10 år:
Mamma och jag läste boken Stalkern. Det är andra boken i serien om Celia. Man behöver inte läsa första boken för att förstå andra boken men jag rekommenderar er att läsa första boken först. Det är ganska spännande. Celia är på sin kompis Lovas land. De har varit där varje år sedan de var små. De är inte så bra kompisar längre. De är nog ganska olika. Lova verkar ha en egen youtube kanal. Hon la ut en elak video om Celia. Någon stalkar Celia. Det betyder förföljer. Celia för ett läskigt paket skickat till sig. Sen händer en massa andra saker som gör att det blir lite läskigt. Jag tycker att boken var bra men jag tycker att första boken är bättre.

AC (mamma):
Adriz Idrizi skriver bra och målande. Jag ser karaktärerna och miljöerna framför mig. Jag hoppar tillbaka till högstadietiden och jag känner med flickorna och deras relation. Det är inte lätt att växa upp alltid.

En mycket bra och spännande bok. Precis som Gustav skriver tycker jag att man kan läsa boken utan att ha läst första boken men även jag rekommenderar er att läsa första boken. Första boken är dessutom ett strå vassare. Kanske för att man inte visste vad man kunde förvänta sig. Stalkern är också bra så missförstå mig rätt. Boken passar lika bra för vuxna som för barn.