Stalker

Kepler, Lars

| 2016

The groundbreaking fifth thriller in Lars Kepler's bestselling series featuring Joona Linna. Perfect for fans of Stieg Larsson and Jo Nesbo. IF THE LIGHTS ARE ON, THEY CAN SEE YOU A film arrives at the National Criminal Investigation Department in Stockholm. It shows a woman, alive, being filmed through the window of her house. She does not know she is being watched. The police don't take it seriously. Until she is found dead. BUT IF THE LIGHTS ARE OFF...When the next video arrives, Detective Margot Silverman frantically searches for any way of identifying the victim. But it is already too late. Because at the time the video was sent, the subject was already facing the terrifying final moments of their life. And without anything to link the victims, the police are powerless to help them. IT'S ALREADY TOO LATE Soon Stockholm is in the grip of terror. Who will the Stalker target next?

Fartfylld, spnnande, inte srskilt realistisk. Ett minus fr att Linna mste lsa allt och alla andra poliser bara r halvkompetenta och hjlplsa utan honom. Min gissning p frvare var rtt frn ett ganska tidigt stadie i boken.

Ilona

Spnnande, men det blir fr mycket p slutet.

Ann Simonsson

2016-11-25

Lite seg i brjan kan vara s att J Malmsj inte r min favoritupplsare. Boken vxer efter halvtid..Spnning! Ja!

Marina Pedersen

2016-10-27

Alla hans bcker r kanon

Peter S

2016-07-22

Alldeles fr r och detaljerat vld i min smak och trttsamt slut med personer som aldrig dr hur mycket stryk eller elnde de utstts fr. I vrigt en spnnande bok om man slapp alla avarter.

Sara AK

2016-07-16

Hade inte s hga frvntningar men jag gillade det jag lste, speciellt den sista tredjedelen av boken som jag strcklste och jag hade fullkomligt omjligt fr mig att lgga ifrn mig boken!

Ellinor Karlberg

2016-07-11

Jttespnnande men inte lika obehaglig som Sandmannen. lskar dessa bcker!

Lotta Strandberg

2016-04-17

Inte lika bra som Sandmannen men riktigt spnnande. Kommer allt att lnnas lite lskigare att vara ensam i stugan nr det r mrkt ute.. Saknade fr vrigt Saga Bauer, hoppas hon r med lite mer i nsta..

Johan CB

2015-12-03

Lars Sthl

2015-11-09

elinore jrlehag

2015-10-18

Inte s lskig eller obehaglig som jag hrt den skulle vara. Dock hade jag svrt att sluta lsa mot slutet! Mycket spnnande!

Stig Svren

2015-10-15

Nog det tntigaste jag lst p mnga r

Therse Lnneberg

2015-09-27

Vlskriven, spnnande och otck.

Solveig Andersson

2015-09-08

Lste ut den hr i vintras. Spnnande men lite fr lng fr att tilltala mig.

Nina Gustafsson

2015-09-05

Efter Sandmannen knns denna som en besvikelse. Visst finns det tempo och en viss spnning men den blir lngdragen och lite seg.

Peter Gnger

2015-08-28

Kepler senast deckare hller samma hga niv som tidigare bcker. Nagelbitare nda in i slutet. Gillar verkligen denna bokserie, ven om beskrivningarna ibland r ondigt vldsamma och blodiga.

Linda Aulin

2015-08-03

En svag 3:a. r riktigt besviken! Boken r stundvis som en dlig amerikansk actionfilm och den knns inte alls som om den r skriven av Kepler.

Maria Myrberg

2015-08-03

Riktigt bra!

Lena Sandborg

2015-08-01

Som en amerikansk actionfilm med mnniskor som har superkrafter och tl hur mkt som helst... Hade s hga frvntningar men tyvrr...

Sandra Gustafsson

2015-07-06

Bra och spnnande bok men trodde nog att den skulle verraska mer. Hade kanske fr hga frvntningar eftersom Kepler brukar leverera mycket bra.

Emelie Richter

2015-06-11

Jag tycker som Emma Lind. Denna bok r inte alls i samma stil som de andra bckerna, mina frvntningar var frmodligen alldeles fr hga pga deras tidigare bcker.

emmakicki

2015-06-07

Inte alls som jag frvntade mig, varken lika bra eller otck som jag trodde. Spoilervarning: Joona Linna har tappat i trovrdighet fr mig, det knns osannolikt allt han r med om i boken och hur han nd repar sig direkt.

Erika O

2015-05-29

Vldigt spnnande och stundtals sjukt obehaglig bok! Jag r s glad att jag bor flera trappor upp i mitt hus, ingen kommer t att titta in...

Annica Nordstrm

2015-05-22

Jag blev ngot besviken. P vissa stllen repeterar den sig sjlv och det knns som att man lser samma sida flera gnger. Men de sista 100 sidorna (av 530) var riktiga nagelbitare.

Cecilia Lt

2015-04-26

Besviken. Den knns varken realistisk eller vlskriven.

Mikael Linder

2015-04-15

Bitvis riktigt spnnande och vlskriven. Drar dock ivg ibland och jag str mig fortsatt p alla verklassdetaljer som prglar Keplers bcker.

Erica S

2015-04-14

en riktig rysare. En blad vndare ls den

E H

2015-03-27

Msterligt!!!

Meisam Lund

2015-03-22

Hller samma klass som de vriga bckerna men slutet var lite av en antiklimax...

Ida Hvalgren

2015-03-13

Bra driv och vldigt spnnande. Lite vl detaljerad emellant. Kapitlerna r korta och det r ltt att lsa ytterligare ett eftersom de ofta slutar mitt i en hndelse. Handlingen r bra och tycker nog att det r en av de bsta i serien.

Terese Johansson

2015-03-12

Detta r nog en av Keplers bsta bcker, om inte den allra bsta till och med. Den r oerhrt spnnande och hyfsat ltt att lsa. En riktig bladvndare som man pljer igenom snabbare n man har tnkt sig. Och som s ofta r det ganska svrt att lista ut vem den skyldiga r innan det avsljas, precis som det ska vara.

Anneli Johansson

2015-03-03

En av de bsta bcker jag lst. Kepler har gjort det igen, en fantastisk spnnande bok frn frsta till sista sidan. Ls den!

Andromeda Stjrnljus

2015-02-13

Jag ger den en stark trea. Tycker att den var alldeles fr lng, hade kunnat dra ner den med en tredjedel minst. Mnga skildringar blev alldeles fr lnga, det kndes som "ok, jag fattar, g vidare nu". Nr man lyssnar p boken kan man ju inte skumma igenom sna partier som man kan gra i en vanlig bok. Men visst, den var spnnande verlag, platser som jag knner till beskrevs p ett realistiskt stt s researchen har nog varit grundlig. Upplsningen var ovntad, jag hade inte misstnkt den personen.

Andromeda Stjrnljus

2015-02-13

Jan Svensson

2015-02-09

Tycker inte denna var lika bra som fregngarna. De upprepar sig en del och r frutsgbara. Visst r det spnnade men sprer ur rejlt p slutet. Riktigt korkat blir det nr hjltinnan mrker att liket lever men sedan nd hvdar att hon ddat det. Naturligvis kommer liket tillbaks fr en sista fight. Sedan blir det bara vrre och vrre fr hjlten Joona. Han r tydligen beredd att offra allt fr rttvisan. Tur det finns sdana.

Jonna P

2015-02-08

S sjukt bra bok! Det som drar ner betyget var de allt fr detaljerade intima scenerna, fr detaljerade fr min smak. Nstan s man rodnade p bussen.

Helena Rasmusson

2015-02-01

Denna var nstan fr lskig fr min smak!

Eva Jacobson

2015-01-31

Brjade bra men efter halva trttnade jag.

Kim M. Kimselius

2015-01-30

Psykologisk thriller, som beskriver allt in i minsta detalj, vilket gr mig obehagligt berrd nr det gller skildringarna av morden. Jag vill inte veta allt, jag vill tnka lite sjlv.

Det r en spnnande bok med ovntade vndningar, men ocks med partier som r sega och fr mig att tappa intresset.

Upplsningen r grym och vl detaljerad. Nr jag tror att allt r ver och tror jag kan andas ut, stter det fart igen.

En, i mitt tycke, alldeles fr lng bok.

Jag lovade mig sjlv att jag aldrig mer ska lsa en Keplerbok, det blir bara fr mycket av rhet, blod och massaker. Tycker du om den typen av deckare/thriller kan jag rekommendera boken till dig, annars br du lta bli att lsa den...

Kim M. Kimselius

2015-01-30

En, i mitt tycke, alldeles fr lng bok.

Katarina Nord

2015-01-26

Stark trea! Spnnande och jag har strcklst boken, dock inte samma skrckupplevelse som att lyssna p den frgende boken Sandmannen som Jonas Malmsj lste upp.

se Bandling

2015-01-25

Spnnande rakt igenom

Iris Forsberg

2015-01-21

Mste sga att d frvntningarna var hga av upptrissade recensioner s var besvikelsen stor. Stundtals kndes sprket och fokus helt frmmande. Vad har hnt? Har de tagit in en vikarie?

Den brjar riktigt riktigt spnnande och bra. Men den tappar tempo. Och inlgget i tiggardebatten knns lam och malplacerad. Varfr blanda in ngot som inte lyfter storyn?

Nej.

Lotta Lettenstrm

2015-01-19

Det bsta jag lst p riktigt lnge. Fruktansvrt otckt och spnnande. Rekommenderas verkligen!

Mästarnas mästare! Som vanligt en riktigt ruskig historia, med mycket våld och blod. Och vansinnigt spännande.!
Men mycket o entusiastisk uppläsare. Läs den själva!

Ursula Stlhandske

2015-01-11

Bsta hittills i serien trots den hga kvaliteten tidigare. Vlskriven som vanligt och makalst lskig! Upplsaren Jonas Malmsj r p topp. Ls serien och helst i ordning.

Kerstin Hellgren

2015-01-08

Spnnande men en del ganska lnga "transportstrckor" som kunde kortas ner en hel del.

Karin Lfstrand

2015-01-07

150104: Blodigt och spnnande! Gick inte att lsa p kvllen utan lmpade sig bst fr strcklsning dagtid.

Heln Lundstrm

2015-01-05

nnu en klockren deckare om den spnnande Joona Linna och hans kollegor! Jag kunde inte lgga ner den.

Marita Ryen

2014-12-26

Otroligt spnnande och en riktig bladvndare. Mycket otck ibland. Hnder lite vl mycket drav "bara" fyra stjnor.

I brjan av boken r det s himla spnnande att man nstan glmmer att andas. Tack och lov planar det ut lite sedan, men fortfarande r det vldigt spnnande. I denna bok kommer en ny karaktr eftersom Jonna Linna r frsvunnen. Det r en kvinnlig polis med skinn p nsan, jag gillade henne, en frisk flkt. Ibland tycker jag att frfattarparet vecklar in sig lite fr mycket, men i denna bok lyckas de hlla det p en rimlig niv. Jag tycker handlingen var genomtnkt och hll ihop till slutet. Nu ser jag verkligen framemot nsta bok

Rasmusmatte .

2014-12-25

Lika rafflande som alla Keplers bcker

Lena L

2014-12-25

Olidligt spnnande och bitvis riktigt kuslig! En riktig bladvndare som jag lste p juldagen.

Heln Torstensson

2014-12-19

Har svrt fr upplsaren, monoton rst som gr att man tappar koncentrationen hela tiden. Synd fr boken var spnnande. En annan upplsare som engagerar lyssnaren s hade den varit topp!

Ann W

2014-12-18

Inte den bsta i serien, men fortfarande vldigt bra och spnnande som alltid.

Monica Brandts

2014-12-17

Spnnande och absolut mste man lsa den men inte deras bsta.

Sebastian Rane

2014-12-12

Historien kryper in under huden p en. Paret "Kepler" gr mig inte besviken. Vntar med spnning p fler bcker frn frfattarna.

Glada Gunvor

2014-12-04

Brjar bra, men blir sen bara fr mycket. Alltsamman r fr mycket. verskrivet. Upplsaren r dremot bra som vanligt.

Maddes Bokblogg

2014-12-02

Spnnande men inte Keplers bsta

Maria Larsson

2014-11-30

Biter man inte redan p naglarna s brjar man garanterat att gra det nr man lser Lars Keplers senaste deckare "Stalker". I alla fall de frsta hundra sidorna. Som i tidigare bcker r tempot hgt och inledningen r mycket otck. Knsliga lsare br inte ha "Stalker" som godnattsaga utan lsa den p dagtid med samtliga lampor i huset tnda och dubbla ls p drren.

Filmer dyker upp hos Rikskriminalpolisen p kvinnor smygfilmade i sina hem. De hittas sedan ddade p det mest bestialiska stt. Hypnotisren Erik Maria Bark gr comeback i "Stalker" och ja, man hittas lokalisera Joona Linna ocks.

Det r vansinnigt spnnande i dryga hundra sidor. Sedan r det som om boken krockar mot en bergvgg. Det maler bara p och slutet r olidligt utdraget. S otroligt sorgligt nr inledningen r s ruskigt bra.

Dock lr denna bok ligga i mnga julklappar i r och sjlvklart fungerar den alldeles utmrkt att lsa under julledigheten. Den r vldigt lttlst och tilltalar en bred publik.

"Stalker" fungerar frmodligen bttre p vita duken n i bokform.

Maria Larsson

2014-11-30

Ruskigt otck inledning. Tyvrr tappar boken fart efter hundra sidor och slutet r olidligt utdraget.

Monica Magnusson

2014-11-29

Efter att inte kunnat slppa de tidigare bckerna av Kepler s blev jag lite besviken d denna inte alls hll fast mig p samma stt efter halva boken. Frsta halvan va superspnnande men sen blev den lite lngsam och trkig. Slutet va lite si sdr tyckte jag. Men spnnande emellant.

Anita H

2014-11-24

Spnnande, spnnande och bra, som alla de andra.
Rekommenderas!!!

Anders hlin

2014-11-24

Mycket bra som vanligt.

Katarina Strid

2014-11-18

Spnnande men jag tycker inte den var lika bra som Eldvittnet eller lika gastkramande och otck som Sandmannen.
Sen blir jag lite trtt p att alla kvinnor i boken beskrivs s utfrligt hur de ser ut, hur de r kldda och sminkade (oftast sensuellt) medan man inte fr veta hur mnnen ser ut alls.

2014-11-17

Olidligt spnnande, blev livrdd efter de tv frsta kapitlen s jag vgade inte lsa mer den kvllen d jag var ensam hemma med stora fnster ut mot min mrka trdgrd... Ngon som filmar kvinnor, ngon som frfljer, ngon som mrdar, vldsamt... vem, det r frgan... hur ska ledtrdarna tydas, vem riktas misstankarna mot... utver detta spnnande case, fljer vi ox karaktrernas privata liv och leverne p ett stt som engagerar och fr en att lra knna dem bttre och frst deras agerande... En riktigt blandvndare, s gruvligt bra! och tillggas ska att jag inte gillar deckare i vanliga fall... men dessa som Kepler skrivit - s grymt bra!

Anna Johansson

2014-11-14

Riktigt bra och spnnande frn frsta kapitlet. I sann Kepler-anda.

Jan Banan

2014-11-10

Den hr r den bok frn frfattarparet som hller ihop bst och inte skenar ivg in i orimlighet som de tidigare gjort. OK, jag mste erknna att jag inte kper twisten nr man som lsare fr reda p vem den skyldiga r. Jag gillar inte heller den nstan parodiskt utdragna slutstriden, men en mycket bttre sammanhllen bok med f logiska luckor. Mycket trevligt att ntligen kunna stta ett hgt betyg p Kepler och f en bok som inte slarvas bort ngonstans halvvgs likt de tidigare. Spnnande och vlskriven!

Lars Bruman

2014-11-09

Ruggigt bra,

Hanna *

2014-11-08

Har haft jtte hga frvntningar p denna bok och lngtat. Brjar bra men nja, trodde det skulle vara en rysande nagelbitare med nervpirr. Blev besviken. Sandmannen och Eldvittnet r grymma!

2014-11-07

Jag lskar Lars Keplers bcker. Tycker att det kta paret som skriver under pseudonymen Lars Kepler, Alexandra Coelho Ahndoril och Alexander Ahndoril, verkligen har lyckats med sina bcker.

Det hr r deras femte bok i serien om polisen Joona Linna, och jag har tyckt mycket bra om alla dom fyra tidigare, ?Hypnotisren?, ?Paganinikontraktet?, ?Eldvittnet?, och ?Sandmannen?.

?Stalker? gjorde mig verkligen inte heller besviken, fr den fr absolut hgsta betyget frn mig.

Liksom dom tidigare bckerna, s r det action frn brjan till slut, p sexhundra sidor. Man ser verkligen boken som en film framfr sig, och den skulle passa bra att bli filmad, precis som boken ?Hypnotisren? blev. Den filmen var ju mycket, mycket bra tyckte jag.

Jag rekommenderar verkligen boken, precis som tidigare bcker i serien. Och jag hoppas att det kommer mnga fler bcker om Joona Linna och dom andra.

Anneli Sjlund

2014-11-02

Oj vad jag lngtade efter den hr boken! Nu lngtar jag igen efter nsta...

eva lundgren

2014-11-01

Riktigt bra och spnnande, men det finns en hel del trdar som bara slarvas bort. De frsta 250 sidorna fick mig att bita ner naglarna, sedan tappade boken lite styrfart i mitt tycke, men fortfarande mer n vl godknt!

Carolina Bellenger

2014-11-01

r stort fan av Kepler. Denna bok tog slut alldeles fr fort. Men snll mot sin stackars hjlte r man inte...
Ngt slarvigare n tidigare bcker.

Kristina Wiklundh

2014-10-27

Otroligt spnnande. Ls inte innan lggdags!