Söta, röda sommardrömmar

Skärgårdsmord, kärlek och Chardonnay Söta, röda sommardrömmar är en charmig berättelse där oväntad kärlek och skärgårdsliv möter en kittlande spänningsintrig.Cilla Storm har just blivit dumpad av sin pojkvän. Hennes karriär som skvallerjournalist går inte riktigt som hon tänkt sig och sparkapitalet räcker inte längre till det där drömmiga sommarhuset i skärgården. Efter uppbrottet har hon bara råd med en kolonilott på Bullholmen ? en turisttät liten ö i Stockholms prunkande skärgård. Trots att hon helt saknar gröna fingrar bestämmer hon sig för att slå till.Men när en ung kvinna hittas död på ön på midsommardagens morgon tar Cillas liv en helt ny vändning. Cilla visar sig ha varit den sista som såg kvinnan i livet och hon blir snabbt indragen i utredningen ? som leds av den mycket stiliga polisen Adam.Den smått neurotiska och Chardonnay-pimplande Cilla och den strikta, välklädda...

Vilken bladvändare! Vilken feelgood! Vilken mysdeckare! Tycker mycket om Cilla, Rosie, Adam och Zacke. Ser mycket fram en fortsättning.

Söta, röda sommardrömmar är den fjärde boken som jag har läst av författaren Christoffer Holst. Jag har tyckt mycket om hans tre tidigare böcker, och jag tycker mycket om den här nya boken.

Här är länkar till mina recensioner av dom tidigare böckerna: Mitt hjärta går på, Mindfulness for losers, och För oss är natten ljus.

Christoffer har även skrivit en ungdomsbok, Väntar tills natten kommer, som jag dock inte har läst. Här är en länk till den boken, hos förlaget.

Söta, röda sommardrömmar är en härlig bok. Författaren kallar den själv för en romantisk feelgood-deckare. Och visst är boken en blandning av feelgood-bok och mys-deckare.

Boken är den första boken i en planerad serie om Cilla Storm. Och jag ser verkligen fram emot att möta Cilla i fler böcker framöver, eftersom jag tyckte mycket om den här boken.

Söta, röda sommardrömmar av Christoffer Holst är lättläst, spännande, romantisk, snabbläst, underhållande, humoristisk, och oförutsägbar.

Jag rekommenderar varmt boken för en stunds skön läsning med härlig humor, kärlek, och lite spänning.

Handlingen utspelar sig i skärgårdsmiljö och mord, oväntad kärlek och chardonnay är några av huvudingredienserna i den här pärlan till bok. En perfekt blandning av spänning och feelgood! Underbar humor! Rekommenderas varmt.