Sprucket läder och svikna löften

Klingberg, Ewa

»Jag sträckläste boken ... jag tokgillar detta, speciellt den historiska berättelsen, och rekommenderar boken och resten av böckerna i serien varmt.« Lollos bokhörna»Det är en ren njutning att sjunka in i Lollos värld, Ewa skriver otroligt bra ... Sprucket läder och svikna löften är riktig sidvändare som underhåller och värmer hjärtat! Rekommenderas varmt!« Villivonkans books»En lättläst och charmig bladvändare som jag faktiskt läste på en enda sittning.« Bloggen Boklysten»Varning för sträckläsning. En feelgood pärla att mysa med, den är varm, mysig och alldeles underbar.« Bloggen BokpratarenCharmig och populär feelgood om småstadsliv och relationerNyblivna singeln Lollo driver den uppskattade nagelsalongen i Huskvarna. Nostalgitokig som hon är besöker hon motormässan och spanar in den ena veteranbilen efter den andra. En Cadillac...

2021-06-06

Lättsam läsning. Lydia-avsnittet läste jag nästan inte alls. Jag gillade Lollo och jag förstår inte alls varför romanens upplösning skulle vara bra för nån.

Eva Pettersson

2020-07-23

Jag gillar verkligen Huskvarna-serien. Så härlig feelgood! Roligt att huvudpersoner från tidigare böcker återkommer som bipersoner i nästkommande böcker. Det känns också spännande att nutidshistorien alltid vävs samman med en historia som utspelar sig på samma plats, fast under 1800-talet. Det är en konst att skriva en bok där båda parallellhistorierna känns lika spännande att läsa!

Ewa Klingberg har kommit att bli lite av en favoritförfattare hos mig, jag har läst alla hennes böcker och boken " Sprucket läder och svikna löften" är den fjärde delen om livet i Huskvarna. Den här boken sträckläste jag och det är en underbar feelgood som innehåller alla bitar som jag tycker en feelgood ska innehålla - kärlek, intriger, vänskap och komplicerade relationer. Det är en lättläst bok med ett bra flyt i språket och korta kapitel som jag gillar. Jag gillar Ewas sätt att skriva, att hon blandar nutid med dåtid och på ett snyggt sätt knyter ihop storyn i slutet. Jag hade gärna läst mer om Lydia och hennes liv som utspelade sig under början av 1800-talet, jag älskade att läsa den delan av boken. Ett plus för det fina bokomslaget. En underbar och klockren feelgood som jag bara vill ha mer av.

Pia Gummesson

2020-01-31

Bara omslaget gör mig salig.Boken är en klockren feelgood som jag njöt av att läsa.Tack för läsupplevelsen.

Eva Möller

2020-01-06

Efter att slukat böckerna om Begravningsbyrån Tranan gav mig i kast med denna bok med det tilltalande namnet och bokomslaget. Det utan att förstå att det var del 4 förrän nu. Med andra ord, det gjorde ingenting. En välskriven bok där man får följa Lollo och hennes utveckling i nagelsalong där den rosa Cadillac är en del av förändringarna. Samtidigt utspelar det sig ett liv på 1800-talet och vi får följa piga Lydia genom delar av hennes liv. Vad för konsekvenser får våra val i livet och lönar det sig att hålla i sina hemligheter. EK skriver mycket beskrivande miljöerna och jag fastnar många gånger i 1800- talets brasa med trefoten och kaffedoftande kök. Härligt att ha de första tre delarna kvar att läsa. Tack Ewa för en god lässtund. Betyg 5

villa-freja.se

2019-12-08

Del fyra i Huskvarnasviten. En feelgood-serie som jag tyckt mycket om, mycket tack vare de skickligt varvade och inflätade historiska vinklarna. Mysiga och välskrivna böcker som jag varmt rekommenderar.

Underbar, rolig & charmig!

2019-12-03

Nyblivna singeln Lollo driver den uppskattade nagelsalongen i Huskvarna. Nostalgitokig som hon är besöker hon motormässan och spanar in den ena veteranbilen efter den andra. En Cadillac med rosa hajfenor och en charmig kyrkvaktmästare får henne att vakna upp ur vardagslunken och se tillvaron i ett nytt ljus. I Cadillacens spruckna läderklädsel gör hon ett märkligt fynd.

Det här är fjärde delen i @ewa_klingberg_forfattare Huskvarna-svit. En härlig serie med böcker som behandlar vardagliga problem i en mindre stad. Till det finns en historisk sidostory som på ett skickligt sätt vävs ihop med nutiden.

Ewa är en skicklig författare och hon får till miljö och personbeskrivningar på ett naturligt sätt, det känns som om man känner personerna boken handlar om. Det är romantik, det är värme, charmigt och fängslande. Jag sträckläste boken och hoppas att Ewa kommer skriva fler delar om människorna i Huskvarna!

Jag tokgillar detta, speciellt den historiska berättelsen, och rekommenderar boken och resten av böckerna varmt.