Spindeln

Kepler, Lars

| 2022

"Kepler vet hur man skapar en bladvndare ... Historien r skickligt uppbyggd, utan minsta transportstrcka eller ondiga kurva och med smarta vndningar och stegrande spnning. Man slukar boken likt en tv-serie p Netflix" Gteborgs-Posten"en mrdarjakt med stora knslor, hgt tempo och mycket p spel" Norra SkneFr tre r sedan fick Saga Bauer ett vykort med en hotfull text om en pistol med nio vita kulor ? varav en vntar p Joona Linna. Det stod att hon var den enda som skulle kunna rdda honom. Hon visade kortet fr Joona, men tiden gick och hotet bleknade som en meningsls provokation. Fram till nu.En sck med en nstan fullstndigt upplst kropp hittas fastsurrad i ett trd i Kapellskr. P mordplatsen terfinns en mjlkvit patronhylsa. Via komplicerade gtor brjar en bestialisk frvare ge polisen mjligheten att stoppa serien av mord.Joona Linna och Saga...

J LJ

Enormt bra, kanske deras bsta.

Lite vl osannolik

Per Lundholm

2023-04-04

Vlskriven men inte en av kepplers bsta bcker

Siri G

2023-03-24

Definitivt lsvrd, men finns bttre Kepler-bcker.

Jonas Qarlsson

2023-03-22

Keplers smsta s hr lngt i mitt tycke. Extremt mycket utfyllnad i form av verdrivna beskrivningar av miljer och dylikt. Stundtals spnnande, men inte p samma niv som tidigare bcker..

Katarina Nord

2023-03-11

Harald Leander gr en fantastisk upplsning! Drav en trea i betyg frn mig. Lite fr mnga sidospr gr att jag tappar intresset! Men tempot r hgt.

Jens Nilsson

2023-02-11

Gillar dennes serie skarpt och svrt att sluta lsa!

Matilda Edberg

2023-01-22

Mycket spnnande

Erik Malm

2023-01-20

En bok i helt smak och precis som tidigare verk s levererade denna!

Niklas Sjberg

2023-01-16

Spnnande lsning och bra flyt i sprket. Man suga in i vrlden och vntar spnt p det som stundar.

Bengt Jakobsson

2023-01-11

En stor besvikelse. Har alltid gillat Keplers bcker,men denna lider tyvrr av att stora delar r ren utfyllnad med omstndliga beskrivningar,tex av hur Sara duschar med helt ondiga utvikningar. Denna typ av utfyllnad karaktriserar hela boken,nr man inte kortvarigt frossar i ondan i vldsamma vldsbeskrivningar, fr att inte tala om Saras samlag med Rick. Undrar om paret "Kepler" inte lngre vet vilken typ av frfattare de vill vara? Splittrat och alltfr lngt. Skulle m bra av att minska omfnget med minst 100, kanske 200 sidor.

Alvin Wahlstedt

2023-01-09

Mycket spnnande. Fascineras av sprk och spnnande handling som hela tiden griper tag i en och fr en att fortstta lsa. Vntar spnta p nsta bok av frfattaren!

Kaffelsaren

2023-01-01

Spindeln r den nionde delen i Keplers populra serie om Joona Linna. Jag har lst de fem frsta i serien men sen har det inte blivit fler. Inte fr att jag inte tycker om serien, utan bara fr att jag inte hunnit med att lsa dem bland all annan utgivning. Lite historik mrks det att jag har missat p vgen med Saga Bauer och Joona Linna, men inte s mycket att det blir svrt att hnga med, men klart att det blir nnu bttre om en har lst alla bcker innan. Till en brjan tycker jag att boken r lite rrig, det r vldigt mnga karaktrer det skiftar fokus mellan och det kastas hela tiden in nya karaktrer. Det gr att boken upplevs lite trg i starten men det blir bttre efter ett tag. Det hr r ingen deckare fr den som nskar lite smtrevliga mord i mysiga miljer, utan det r rtt och brutalt och bitvis vldigt detaljerat. Kepler r skickliga p att skriva deckare som gr i hgt tempo och dr man som lsare fr lite extra puls, i senare delen av Spindeln trappas spnningen upp rejlt och det blir nstan andlst spnnande. Trots sina mastiga 542 sidor s r det en snabblst spnningsroman!

ANNICA HELIN

2022-12-30

Bra

Katarina Strid

2022-12-17

nnu en spnnande bok i serien, som vanligt mycket obehagliga scener, nd svrt att lgga undan pga bra driv. Saga Bauer r tillbaka och r den som str mest i centrum denna gng.

Jessica Alvklinga

2022-12-15

lskar boken och hela serien!

2022-12-02

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Den hr boken, Spindeln, r den nionde boken i serien om Jonna Linna, av Lars Kepler. Jag har fljt serien och tyckt om alla bckerna, ven om jag har tyckt att dom har blivit ngot smre n vad dom var i brjan. Men fortfarande s tycker jag att dom r bra, spnnande, och lsvrda. Fast man ska nog inte lsa den hr boken om man r knslig, fr den innehller vldigt mycket utfrligt beskrivet vld, tortyr, mord, vldtkt och grovt sex. Kan i alla fall rekommendera boken, om man har fljt bokserien tidigare, och jag kommer att lsa kommande bcker ocks.

Monica Bckelin

2022-11-22

Spnnande, vlskriven och intressant. En bladvndare som jag strcklste, vntar p nsta.

Linda Borggren

2022-11-20

De har gjort det igen. Duon skriver p ett stt som gr att man inte kan lgga ifrn sig boken, man mste bara veta vad som hnder. Det var flera gnger som jag kom p mig sjlv med att sitta med handen fr munnen p grund av de detaljerade beskrivningarna som verkligen gjorde att man levde sig in i stunden.