Spelaren

Coben, Harlan

| 2016

När den unga Kathy Culver spårlöst försvinner från universitetsområdet står alla handfallna. Det enda spår som finns efter henne är ett par trosor slängda i en soptunna och polisen lägger till slut ned utredningen i brist på bevis. Ett år senare är Kathys pojkvän, quaterbacken Christian Steel, i starten av en lysande fotbollskarriär när han plötsligt får ett samtal ifrån någon som utger sig för att vara den förvunna Kathy. Är hon trots allt i livet? Sportagenten Myron Bolitar gör allt för att hjälpa sin skyddsling och när Kathys far sedan bli mördad inser han att det är något som inte står rätt till. Tillsammans med sin kompanjon, den egocentriske kampsportsfanatikern Win, dras han in i en härva av orent spel och snabba kast. Vad har egentligen hänt Kathy och går det att hitta hennes fars mördare? Till slut tvingas Myron spela ett mycket högt spel i jakten på sanningen. Spelaren är första...

Marc Moore

2020-11-28

Väl uppbyggd och utvecklad historia, stundtals spännande. En typisk amerikansk manlig deckare.
Tyvärr lämnar den mig totalt oberörd och är glömd redan när jag slår ihop boken.

2020-04-21

Typisk Coben. Bra driv i berättandet och ok spänning men inget som sticker ut. Lite väl tuffa huvudrollsinnehavare i denna serie om Myron Bolitar. Betyg 2,5

Susanne Andersson

2018-07-29

bra

Malin Magnander

2018-04-07

2015-09-27

Riktigt spännande actiondeckare i New York-miljö. Kanske aningen för tillkrånglade intriger, men Coben är föredömlig och får huvudpersonerna att gå igenom fallet i detalj.

2013-09-14

För riktigt många år sedan, 2006, läste jag min första Harlan Coben, Borta för alltid. Jag kommer inte ihåg vad det var, men jag gillade den inte alls och det blev inga fler böcker lästa av honom. Tills nu. Det är lite det som är faran med bokbloggar, någon älskar alltid en författare. Så även Harlan Coben. Då blir jag lite nyfiken och måste så klart ge honom en andra chans. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2013/09/spelaren-av-harlan-coben.html

2013-07-15

Tycker att böckerna om Myron Bolitar känns lite som ”gamla kioskdeckare” på något sätt. Men böckerna är charmiga och har en härlig humor i sig. Lite spännande är dom också, och inte alldeles helt förutsägbara. Mycket, mycket lättlästa är dom.

Har läst dom fyra första i serien nu, ”Spelaren”, ”Mästaren”, ”Rivalen”, och ”Lögnaren”. Och dom liknar varandra rätt så mycket.

Kan rekommendera böckerna för en stunds lättsam underhållning.

2013-01-13

Helt okej men inte lika bra som Cobens fristående deckare. Den här är visserligen skriven för mer än 10 år sedan och det märks litegrann, sen kändes den också bitvis lite löjlig. Men den funkar och jag ska läsa nästa som kommer ut i början på 2011!

Conny J

2011-04-25

Helt ok, men alla de tidigare böckerna av Mr Coben är bättre. Mycket bättre...

Lovisa S

2011-04-17

Jag gillar deckarhjältar som är macho och dricker chokladmjölk. Och sociopaten Win som sidekick gör ju saken mycket bättre. Kanske ingenting för högkulturella finelitister. Men enligt mig är Harlan Coben the ****!

2011-03-30

Jag älskar Cobens böcker, trots att han alltid ska ha med försvinnanden i alla sina böcker (i alla fall i dom jag läst). Bolitar är min nya favoritkaraktär, han är fruktansvärt rolig! En rätt så oförutsägbar story som fick mej att pendla mellan olika tänkbara "lösningar".

Ullis N

2010-12-22

Från att ha varit en riktigt bra författare av psykologiska thrillers, har han nu övergått till rent hårdkokta deckare. Lite rå machohumor kan vara kul, men inte boken igenom. Det står att det ska bli en triologi med samma huvudperson.
Jag kommer inte att läsa resten.

Carina Gromer

2010-11-12

På svenska Spelaren

Åse Bandling

2010-11-05

Tror inte att jag kommer att följa den här karaktären, fick inte mersmak.

Charlotta Rylander

2010-10-23

Ingen höjdarbok precis. Seg ibörjan men tog sig på slutet.

Camilla Eriksson

2010-09-15

FY vilken dålig bok tröttnade efter 70 sidor boken handlar mer om sport än som deckare. Boken handlar om sport agenten Myron Bolitar och den försvunna kathy.

A Bookaholic Swede

2009-07-13

Harlan Coben är en författare som hittills aldrig gjort mig besviken. Dela Breaker är en bra bok, med en intressant story och med intressanta karaktärer.