Spelaren

NYÖVERSÄTTNING! Fjodor Dostojevskijs mästerverk kortromanen Spelaren. Med Dostojevskijs sedvanliga febriga intensitet blixtrar det ena mästerliga personporträttet efter det andra fram, i förbifarten, samtidigt som han berättar den maniska historien om Alexej och rouletten. Fjodor Dostojevskij: Spelaren. Nyöversatt av Bengt Samuelson. Efterord Peter Glas. Inbunden bok, högkvalitetspapper, sydda ark och hårda pärmar..

Carina Larsson

2019-02-26

Att Dostojevskij blev så stor som han blev är inte förvånande för vilken underbar författare han är. Kärlek och obesvarad kärlek i all ära, men det är "farmor" som gav mig den största behållningen. Denna underbara ryska tant som blir besatt av speldjävulen kan få vem som helst att dra på munnen. En kort roman om kärlek, spel och de problem som kan uppstå, och hela tiden skrivet med en glimt i ögat.

Benjamin Elfors

2017-11-11

Självklart inte lika stor som hans senare mastodontverk, men det är fortfarande en psykologiskt intressant historia och Dostojevskij sätt att levandegöra karaktärer finns där.

Nikolaj T

2015-03-05

'Allt detta är ord, ord och åter ord, men det är handling som behövs.'

Carina Fjällman

2013-08-27

Mer lättsam än annat jag läst av samma författare.

Jasmine S

2011-01-07

Så tunn, men så väldigt mycket innehåll! Humoristiskt, välskrivet och spännande.