Spegelmannen

Kepler, Lars

Inläst av Jonas MalmsjöEn ung kvinna försvinner när hon är på väg hem från skolan. Fem år senare hittas hon mördad på en lekplats mitt i Stockholm. Via övervakningskameror lyckas Joona Linna spåra ett ögonvittne. När det visar sig att vittnet är en psykiskt sjuk man som inte har några som helst minnen av det han såg tar Joona kontakt med hypnotisören Erik Maria Bark.Spegelmannen är den åttonde boken med Joona Linna.

Susanne Melin

2024-01-16

Bra

Malin Johansson

2023-05-27

Tycker tyvärr inte böckerna i serien blir bättre, för mkt vidrigt våld som känns onödigt för storyn.

2023-03-02

Jag har läst tidigare böcker i serien så det är enda anledningen till att jag läste denna. Tyvärr blir jag lika besviken som på fg bok. Ett viktigt ämne och författarna säger i efterordet att genren ska vara underhållande. Men om huvudstoryn bara är att vältra sig i våld och att försöka beskriva våldet så snaskigt som möjligt då tycker iaf inte jag att det är underhållande. Det är så förutsägbart skrivet och man vet precis vad som ska hända. det är samma mönster i alla böckerna hittills. skräplitteratur. Betyg 1,5

Annika Sjöström

2023-01-18

Detta blir sista boken jag läser av Kepler. Smaklöst våld...ofta HELT omotiverat. Frossande i äckeldetaljer när någon dödas, gärna med kniv eller yxa (vilket sker tämligen ofta) eller skadas. Fåniga sammanfattningar lite nu och då för att försäkra sig om att alla har fattat handlingen så långt. Krystade motiv....och så ständigt denna urfåniga cliffhanger för att få läsare till nästa bok. Rekommenderar alla att läsa något annat!!!!

Jessica Alvklinga

2022-12-15

Sååååå spännande!

Anna Piippolainen

2022-05-15

Det är stundvis lite väl rått, grymt och kusligt.
Handlingen fängslar så att man är på helspänn, som är på gränsen overklig, samtidigt kan man inte sluta lyssna.
Fantastisk miljö- och karaktärsgestalning. Har alltid gillat huvudkaraktären Joona Linna, i Spegelmannan upplever jag honom som ännu mer närvarande och jag gillar det.
Boken finns uppläst av Jonas Malmsjö, men också av Gunilla Leining.
Jag valde Jonas Malmsjö, en riktigt suverän uppläsning.

Katarina Nord

2022-01-27

Grym, hemsk, bestialisk och spännande! Jonas Malmsjö gör en fantastisk uppläsning!

Jan Svensson

2021-09-03

Spännande och bra som vanligt men brutalare. Jag tycker de kunde stryket 50 sidor av det grövsta våldet som ändå inte förde historien framåt utan bara var spekulativt. Det hade nog hela romanen tjänat på som var i längsta laget.

Helena Rasmusson

2021-08-18

Usch en så läskig början. Höll på att lägga boken ifrån mig, tänkte att det här klarar jag inte av att läsa! Men vet ju att det blir bra! Och det blev den! Men lite väl rå mellan varven!

Marie Byström

2021-08-14

Helt otroligt spännande👍👍👍👍

Betty Carlsson

2021-06-16

Spännande. Men inte deras bästa.

Jonna

2021-05-19

Tyckte den var 5/5 även om den var lite väl äcklig i våldsscenerna, men efter halva boken ändrade jag uppfattning. Jag har svårt att sätta ihop att det blev som det blev. Jag såg ett annat, för mig bättre, upplösning på detta och blev lite besviken när det blev lite plumpt.

Anne Berg

2021-05-06

Spänningen är olidlig men våldet blir omotiverat smaskigt, tror jag avstår Kepler i fortsättningen. Det hemska blir värre och det som varit bra (karaktärer, personporträtt) blir sämre.

Malin Lindskog

2021-05-03

Madrömslik

Gunnel Lindström

2021-02-28

Ångrar att jag läste denna bok. Smaklöst våld och vidrig beskrivning av psykisk sjukdom.

Lotta Strandberg

2021-01-31

Riktigt spännande och faktiskt oförutsägbar. Bra uppläsare även om det först kändes konstigt, funkade att lyssna på med lite högre hastighet. Man undrar lite stilla hur dom kommer på alla rysligheter dom där Keplarna.

Kim Lindmark

2021-01-28

Riktigt bra!

Karin Johansson

2021-01-17

Jättebra!

Jörgen Mellerby

2021-01-05

Kepler är lysande som vanligt. Älskar man krypande spänning är Kepler ett måste.

Sara Eriksson

2021-01-01

Jag trodde verkligen att jag hade listat ut mördaren men icke :) Mycket spännande, på gränsen till provocerande. Lite långsamt uppläst men skruvade upp till 1,5 i hastighet så blev det lagom :)

Nina Gustafsson

2020-12-28

Kepler håller som vanligt en hög nivå med bra intrig som ständigt drivs framåt. Bitvis riktigt otäck.

Katarina Strid

2020-12-13

Åter en spännande nagelbitare, otäck emellanåt, gripande. Gillar Joona Linna. Sen glömmer man ganska snart, men jag kanske läste för fort då man ville veta hur det skulle gå!

Maria Jacobsson

2020-12-06

Mycket action, våld, sex och droger. En svag fyra, når inte riktigt upp till de föregående böckerna.

Linn westerdahl

2020-12-03

En av de bästa i Joona Linna serien

Bokfrun

2020-11-22

Spännande.

Monica Bäckelin

2020-11-17

En riktigt spännande bladvändare, jag sträckläste boken. Det brutala våldet beskrivs in i minsta detalj.

Sofi Lindberg

2020-11-15

Under hållande karaktär men fruktansvärt seg och något upprepande handling, det här har jag läst förr fast o andra format. Men helt klart läsvärd!

Ann-Sofi Burström

2020-11-07

En spännande bladvändare men inte riktigt samma känsla som tidigare böcker

Angie J

2020-11-07

Lika spännande och nagelbitande som alltid av Kepler. Och vilket slut 😉

A H

2020-11-04

Spännande var den ju men väldigt overklig.

2020-10-26

Betyg: 4 av 5.

Julia Gedin

2020-10-25

En kepler är alltid en kepler men kändes som att det var för få karaktärer i denna bok samt att det där lilla extra saknades som det alltid brukar finnas. Stort plus till att författarna ”lurade en” att tro att gärningsmannen var en annan än den man trodde.