Spegelmannen

Kepler, Lars

| 2020

En ung kvinna försvinner när hon är på väg hem från skolan. Fem år senare hittas hon mördad på en lekplats mitt i Stockholm. Via övervakningskameror lyckas Joona Linna spåra ett ögonvittne. När det visar sig att vittnet är en psykiskt sjuk man som inte har några som helst minnen av det han såg tar Joona kontakt med hypnotisören Erik Maria Bark.Spegelmannen är den åttonde boken med Joona Linna.

Gripande

Ångrar att jag läste denna bok. Smaklöst våld och vidrig beskrivning av psykisk sjukdom.

Lotta Strandberg

2021-01-31

Riktigt spännande och faktiskt oförutsägbar. Bra uppläsare även om det först kändes konstigt, funkade att lyssna på med lite högre hastighet. Man undrar lite stilla hur dom kommer på alla rysligheter dom där Keplarna.

Kim Lindmark

2021-01-28

Riktigt bra!

Karin Johansson

2021-01-17

Jättebra!

Jörgen Mellerby

2021-01-05

Kepler är lysande som vanligt. Älskar man krypande spänning är Kepler ett måste.

Sara Eriksson

2021-01-01

Jag trodde verkligen att jag hade listat ut mördaren men icke :) Mycket spännande, på gränsen till provocerande. Lite långsamt uppläst men skruvade upp till 1,5 i hastighet så blev det lagom :)

Nina Gustafsson

2020-12-28

Kepler håller som vanligt en hög nivå med bra intrig som ständigt drivs framåt. Bitvis riktigt otäck.

Katarina Strid

2020-12-13

Åter en spännande nagelbitare, otäck emellanåt, gripande. Gillar Joona Linna. Sen glömmer man ganska snart, men jag kanske läste för fort då man ville veta hur det skulle gå!

Maria Jacobsson

2020-12-06

Mycket action, våld, sex och droger. En svag fyra, når inte riktigt upp till de föregående böckerna.

Linn westerdahl

2020-12-03

En av de bästa i Joona Linna serien

Bokfrun

2020-11-22

Spännande.

Monica Bäckelin

2020-11-17

En riktigt spännande bladvändare, jag sträckläste boken. Det brutala våldet beskrivs in i minsta detalj.

Sofi Lindberg

2020-11-15

Under hållande karaktär men fruktansvärt seg och något upprepande handling, det här har jag läst förr fast o andra format. Men helt klart läsvärd!

Ann-Sofi Burström

2020-11-07

En spännande bladvändare men inte riktigt samma känsla som tidigare böcker

Angie J

2020-11-07

Lika spännande och nagelbitande som alltid av Kepler. Och vilket slut 😉

A H

2020-11-04

Spännande var den ju men väldigt overklig.

2020-10-26

Betyg: 4 av 5.

Julia Gedin

2020-10-25

En kepler är alltid en kepler men kändes som att det var för få karaktärer i denna bok samt att det där lilla extra saknades som det alltid brukar finnas. Stort plus till att författarna ”lurade en” att tro att gärningsmannen var en annan än den man trodde.