Spår i snön

Karlsson, Jonas

| 2011

Spår i snön är en laddad novell om utanförskap och hämndbegär, men också om att hitta tillbaka till livet och förlika sig med det förflutna. Handlingen kretsar kring Martin och Barbro som flyttar från Stockholm till ett litet svenskt samhälle där de försöker hitta en egen plats trots lokalinvånarnas misstänksamhet. Flytten leder till en händelseförveckling som innebär att ingenting någonsin kommer bli sig likt. Vi rusade uppför åkern längs med spåren bort mot Barbros hus. Här och där syntes droppar av blod. Jag sprang med Kasper som hoppade genom den höga snön och höll kopplet som ett streck mellan oss. Bröstet värkte av den plötsliga ruschen. Jag hoppades att jag inte skulle vara för sent ute. Det här är en ljudnovell från Novellix, inläst av författaren själv. Novellix ger ut noveller på ett nytt sätt: styckvis och i fickformat, både nyskrivet och klassiker. Läs mer på novellix.se...

Lotta Berling

2013-02-26

Fängslande sträckläsning med riktigt bra karaktärsskildringar. Olik Jonas Karlssons andra noveller - som jag också verkligen gillar - tycker jag. De brukar var lite klurigare och litterärt experimentella. Den här är mer rakt berättad. Och Jonas Karlsson bemästrar så klart båda sätten att skriva.

Helt okej bok ;)

Jenny Eriksson

2012-12-05

Alekzandra K.

2012-09-26

På ett ytterst fåtal sidor får Jonas Karlsson ihop en spännande, intressant och givande historia om rädslor och vänskap. Vill läsa mer av Jonas!

Johanna Lundin

2011-11-24

Min första novell av Jonas Karlsson. Mycket bra story och jag är imponerad att så mycket blir sagt på så få sidor. Briljant koncept förlaget kommit på. Jag vill läsa fler noveller men så här en i taget inte en hel bok full med massor av noveller av samma författare.