Sött sweet dulce

Bästa kokbok i Måltidsakademiens kategori Dessert 2010! Juryns motivering: "En symfoni av all världens efterrätter skriven med inspiration, glädje och stor kunskap. En vacker bok med stort bruksvärde att lägga till författarduons tidigare succéer." Efterrättsbibeln! "Ett praktverk" SVT Gomorron Sverige, där boken fick betyget: 5. Sött, sweet, dulce - desserter från när och fjärran är en ny inspirerande kokbok av Anna och Fanny Bergenström. Bokens 350 sidor rymmer recept till efterrätter av många olika slag. Allt från fräscha fruktsallader till raffinerade (men ändå lättlagade) suffléer, hemlagad glass och sorbet, läckra bakverk och tårtor. Gammaldags svenska klassiker, som ostkaka och rabarberkompott har förstås sin givna plats. Men i Sött, Sweet, Dulce hittar du även en lång rad spännande efterrätter med inspiration från medelhavsländerna, Sydamerika och...

Maria B Hansson

2010-05-01

Ljuvliga bilder, ljuvliga recept, läcker inspirationsbok. Både krångliga och superenkla recept.

harriet karlsson

2010-03-08

Inga direkta överraskningar men enkelt bra, funkar att läsa utan att göra ett enda recept.
Men glassen skall jag kasta mig över, jag brukar göra egen glass, men de här inspirerar.

Camilla Forssén

2009-12-16

Inte alls min smak men en mycket vacker bok. Det är det alltid när dessa är framme.