Söta pojkar är bara på låtsas

En bok för unga vuxna om förväntningar på sexdebuten som ställs mot verkligheten. En ärlig och intim debut som bygger på författarens egna dagboksanteckningar från nittiotalet. Ella är sexton år och har precis börjat på teaterprogrammet på gymnasiet i Halmstad. Hon drömmer om att bli skådis och få spela mot Jonas Malmsjö på Dramaten. Målmedvetet letar hon också efter söta pojkar att ha sex med. Hon vill ha kul och är egentligen inte ute efter ett långvarigt förhållande. Men Ella blir mot sin vilja den som killarna vill ha för en natt men ändå ser ner på. Och ibland gör det ont. Var går gränsen? Och varför kan inte en tjej få vara en player?

Inger Jonsson

2015-04-26

Känns ganska töntig. Några små guldkorn finns, men mycket är väl ytligt. Även om tonåringar vill utmana känns det bara för mycket.

Lotta Berling

2013-06-25

Inget speciellt när det gäller språk, berättarteknik och dramaturgi (bygger på en dagbok), men äkta, charmig och ärlig. Vill du läsa en riktigt bra bok av Moa Eriksson Sandberg så läs hennes nästa bok Den första flickan skogen möter, som riktar sig till något yngre läsare, och där hon verkligen har utvecklats som författare.

Ida

2012-04-16

för mkt dagbok för min del. jag känner inte för huvudpersonen och tänker mest, vad håller hon på med!

Erika Rönngård

2012-01-13

Ambitionen är god, men boken känns halvfärdig. Bara för att den är inspirerad av författarens egna tonårsdagböcker behöver den ju inte påminna om dem till stilnivå och spårkhantering.

Per Hegg

2011-12-21

Jättebra bok!

Magdalena Johansson

2011-11-03

Fler böcker av denna författaren - tack! :)