Sonjas hemlighet

Hellberg, Åsa

| 2012

När ekonomen Julie lämnar London för Paris drömmer hon om ljuv romantik, god mat och om att komma bort från sin kontrollerande mamma. Vid 37 tycker Julie att det är på tiden.Hennes mamma Edith tycker däremot att det är alldeles förfärligt när hennes dotter ger sig av till Frankrike. Tänk om Julie träffar en fransman, det är mer än Edith klarar av att tänka på.Men är det den verkliga anledningen till Ediths protester? Vilka hemligheter gömmer sig egentligen bakom hennes perfekta yta och varför vägrar hon att prata om sina egna ungdomsår i Paris?Mystiken tätnar när journalisten Kicki och fotografen Fredrik hittar kvarglömda fotografier i Julies lägenhet. Fotografier på Sonja tillsammans med Frankrikes president!Sonjas tre bästa vänner Rebecka, Maggan och Susanne förstår ingenting. Men Sonja har haft ännu en hemlighet som hon inte delat med sig av till sina väninnor.Och den har visar sig vara...

Anne Hansson

2022-01-11

Kände att den här var inte så bra som de andra. Tyckte det var lite nya människor att hålla reda på, visserligen en spänning att få reda på Sonjas hemligheter, och den slutade faktiskt inte så som man hade väntat sig. Hoppas att nästa bok är bättre.

Agnes

2018-06-21

Älskade den första men den här kändes rörig, det var för många personer att hålla koll på, både de från den första boken samt en massa nya. Boken var dessutom ganska förutsägbar. Kommer dock att ge den tredje och avslutande delen en chans.

2015-02-25

Nej! Jag tyckte faktiskt inte att den här var något vidare bra. Trams rättare sagt! Första delen var betydligt bättre. Uppläsaren var däremot bra som vanligt. Ingenting som jag direkt kan rekommendera!

Nej, uppföljaren till Sonjas sista vilja gillar jag inte alls. Första boken var kul, feelgoodunderhållning. Men tvåan är skriven för att tjäna mer pengar, inte med hjärtat, för att citera min syssling M. Den är Banal och ointressant.

Monica Carlsson

2014-10-12

Barnslig!

Jenny Majgren

2014-09-15

Inte lika bra och fängslande som första boken. Den väckte nyfikenhet, de lyckas inte denna med.

Maria Persson

2014-08-05

Lika bra som Sonjas sista vilja. Tyvärr lyssnade jag på ljudboksversionen, uppläst av Kerstin Andersson - som borde hålla sig ifrån liknande uppdrag i framtiden!

Pernilla Engström

2014-07-13

En fortsättning på sonjas sista vilja, väntade så på en fortsättning. Första boken var bättre men denna helt ok.

Sylvia Ekberg

2014-02-24

Se Sonjas sista vilja

Anna Collin

2013-10-03

Uppföljaren innehåller precis samma ingredienser som ettan, plus lite mysterier som en extra krydda. Jag sträckläste den här boken.

Elsa Eriksson

2013-09-07

Inte alls lika bra som första boken.

Charlotta Simonson

2013-08-06

Underbar uppföljare till Sonjas sista vilja. Här kombineras spänning kärlek humor och värme på ett underbart sätt.

2013-03-11

Fångade mig inte alls. Allt för många tillfälligheter. Det blev bara rörigt med en massa människor som reser kors och tvärs. Den är bara som en snabb konstruktion för att få fram en efterföljare till "Sonjas sista vilja" Hade den inte varit så lättläst skulle jag lagt undan den.

2012-12-25

I våras så läste jag den första boken om Sonja, ”Sonjas sista vilja”, och jag tyckte mycket om den.

”Sonjas hemlighet” är en fristående fortsättning på ”Sonjas sista vilja”, och jag tyckte precis lika mycket om den.

Läs min recension av ”Sonjas sista vilja” via den här länken.

Och allt jag skrev där, gäller också den här boken.

Lättsam, rolig, rörande, och lättläst. Och kan helt klart rekommenderas.