Sonjas andra chans

Hellberg, Åsa

| 2017

Äntligen! Nu är den här: den tredje, fristående romanen om Sonja och hennes vänner!Hundratusentals svenskar har läst de första böckerna och önskat ännu en bok om miljardärskan som efter sin död förändrar livet för sina bästisar. Nu gör Sonja det igen!Det har gått sju år sedan Sonja dog och hennes bästa vänner ärvde hela hennes kvarlåtenskap, inklusive en restaurang i Paris, ett hotell i London, ett fantastiskt hus på Mallorca och möjligheten att uppfylla sina drömmar.Som en sista önskan bad Sonja dem att i hemlighet sprida den återstående askan på platser runt om i världen, en resa som skulle ta sex veckor att genomföra. Men åren har gått och först nu är det dags.När vi träffar dem igen är Rebecka i djup sorg efter att ha förlorat sin man. Susanne känner sig pressad av Michael som vill att de ska flytta ihop, något hon absolut inte kan tänka sig. Maggan kämpar med sig själv,...

Anne Hansson

2022-03-07

Tredje och avslutande boken om Sonja (om man inte räknar de tre som handlar om Sonja och hennes vänner) här får man följa vännerna när dom uppfyller Sonjas sista önskan. En resa runt jorden för att strö ut hennes aska på olika platser som betytt mycket för henne under hennes levnadstid. I de brev hon lämnat kvar efter sin död får man veta alla hennes hemligheter. En gripande berättelse som gör att man både skrattar och fäller en tår under tiden man läser. Kan verkligen rekommendera, men att man läser de andra två först, Sonjas sista vilja och Sonjas hemlighet, men även de andra tre om vännerna, för att få en helhet i berättelserna. Åsa du är suverän!

Agnes

2018-08-26

Tyckte riktigt mycket om denna. Det är den tredje och avslutande delen om Sonja och hennes vänner. Älskade den första, ogillade den andra och tycker som sagt om denna. Man får följa med personerna på en resa runt hela jorden som verkligen griper tag i en. Tycker dock att boken kunde ha slutat på något annat sätt..

Fantastisk, rolig och härlig!

2017-10-26

Det här är Åsa Hellbergs sjunde bok. Sex romaner och en dokumentär bok har hon hittills gett ut. Och det här är den tredje boken om Sonja och hennes tre vänner. Boken kan läsas fristående, men jag tror att man får ut mycket mer av den, om man läser alla tre böckerna i serien i rätt ordning. Den första boken är Sonjas sista vilja, och den andra boken är Sonjas hemlighet. (Länkarna går till mina recensioner av böckerna).

Övriga böcker som Åsa Hellberg har skrivit är dokumentären Casanovas kvinna, och så dom tre romanerna En liten värld, Toscana tur och retur, och Gloria. Och dom tre romanerna är helt fristående böcker.

Jag tycker mycket bra om alla Åsa Hellbergs romaner. Men allra bäst så tycker jag nog om serien om Sonja och hennes vänner.

Den här boken, liksom alla Åsa Hellbergs tidigare böcker, handlar om kvinnor i femtioårsåldern. Dom är romaner med lite romance och mycket feelgood i sig. Dom är lättlästa, romantiska, småroliga, rörande, snabblästa, fartfyllda och fyllda med värme och vänskap.

Rekommenderar absolut alla Åsa Hellbergs böcker.

Pia Gummesson

2017-09-24

Fantastiskt bra bok.Jag ville inte lägga den ifrån mig för det hände så mycket i boken.Bra flyt i skrivandet.Handlingen är så bra,känns som man är med på alla resor i boken.Tack Åsa,hoppas på mer från dig!