Sonja och Rebecka

Hellberg, Åsa

Kortromanen ?Sonja och Rebecka? är en fartfylld feelgoodberättelse som präglas av både skratt, sorg och stark vänskap. Vi träffar Sonja, tillsammans med Rebecka, Maggan och Susanne, 6 år innan allas liv vändes upp och ned. Sonja har bestämt sig för att göra något åt sitt testamente och i den här förhistorien till succéromanerna om Sonja får vi äntligen veta hur det gick till. Det hela startade med att Sonja och Rebecka tillbringade en vecka på Mallorca ? Åsa Hellberg skriver som alltid med en stor portion humor och värme med en seriös underton.

Anne Hansson

2021-10-18

Tre kortromaner i en bok, detta var den ena. Att följa väninornas väg är intressant och lite vemodigt ibland. Välskrevet och lättläst. Lite svårt att hänga med eftersom man inte läst berättelsen från början. Men det kommer jag att göra efter detta.

2019-10-21

Kortromanen Sonja och Rebecka utspelar sig före dom tre böckerna Sonjas sista vilja, Sonjas hemlighet, och Sonjas andra chans. Så har man läst den trilogin är den här boken helt klart läsvärd, då man får veta lite vad som hände före dom böckerna. Men det går säkert bra att läsa den här boken helt fristående också.