Songlines

Chatwin, Bruce

| 1988

"Songlines" are what Europeans call the labyrinth of invisible pathways that meander all over Australia - they are both intricate sources of personal identity and territorial markers. From these, Bruce Chatwin has traced a great deal about Aboriginal culture, as complex as it is different.

Annika Sjöström

2017-03-17

Läst på svenska. Man får lite aha-upplevelser....det finns väldigt många olika typer av människor. Man borde nog läsa hans anteckningar i slutet av boken med lite mer eftertanke...inte bara "rusa" igenom....

Ing-Marie Haglund

2010-09-07

Boken är skriven av en man som vet att han kommer att dö och det påverkar definitivt historien. Tyvärr är boken ojämn men det övervägs av att höjdpunkterna är desto bättre.

Monika Häägg

2010-03-24

En bok som stundtals är underbar. Magiskt och fantastiskt berättande om möten med australiens ursprungsbefolkning. Blev dock lite trött på läsandet i slutet där hans anteckningar tar över mycket av berättandet om mötena. Anteckningarna är också små fantastiska berättelser men där någonstans tappade jag det magiska. Så det får bli en fyra.

Lady Flanders

2009-06-18

Chatwin var en tråkmåns, Tyvärr.