Sommaren med Sigge

Hallberg, Lin

| 2014

Elinas fantastiska ridlägervecka med Sigge är över. Nu ska Elina och hennes lillasyster, Linnea, åka till mormor och morfar. I vanliga fall brukar Elina längta efter sommarveckan hos dem. Men i år är allt annorlunda. Elina har ingen alls lust att åka, hon vill vara hemma med Sigge. Men det verkar som om mormor och morfar har en överraskning ? Sommaren med Sigge ingår i BUS-serien (Brobyungarnas shettisar) som handlar om ponnytjejen Elina och hennes kompisar. De håller till i det mysiga shettisstallet i Broby, som drivs av Ingela, världens bästa ridlärare! Här möter Elina Sigge, den sötaste lilla shetlandsponny hon någonsin har sett. Margareta Nordqvists bedårande bilder är i perfekt samklang med Lin Hallbergs säkra text. Både Alla älskar Sigge, Kom igen Sigge och Det spökar Sigge har prisbelönats av Bokjuryn - Barnens egen topplista över årets bästa böcker. Böckerna har även lovordats av...

Almunge skola, 4B

2021-12-17

Ganska bra.

4A, Almunge skola

2021-12-15

Den är jättebra! Den ha bra bilder och lagom med text.

Boken hade lagom med täxt och den var så bra. boken handlar om Elina som ska åka till sin mormor och morfar. och Elina vill inte lämna Sigge och. När Elina kom fram till sin mormor och morfar hör elina ett gnägande.

4, Vireda Skola

2021-12-13

Elina och Linnea får ha Sigge och Sam på landet.

Det är en som heter Elina och hennes vänner heter Ester, Sara-Lie, Erick, Mattis, Susanna och Agnes. Hon går på brobygården och där har dom Sigge som Elina hyr Sam som Erick har och Japp som Agnes och Ester delar på Sara-Lie med Sappo Mattis har Sally och hon har Mino också.

väldig bra

boken var bra och rolig om man gillar hästar

Boken handlade om Elina som är skötare på Sigge. Elina älskar Sigge mer än allt i världen. Jag tyckte att denna boken var en bra och rolig bok med mycket hästar som Elina gillar.

Stånga skola åk 4

2021-10-12

Handlingen i boken utspelar sig på landet.
Det bästa med boken var när Sigge och Sam var hemma vid Elinas mommo och moffa.
En bra mening ur boken är ”Han pustar lite, men när Elina ger honom galoppskänkeln så lyder han”

Boken var jätteroligt, mest på slutet. För då kom Mattis.

4, Vireda Skola

2021-09-29

Elina får ha Sigge på landet.

Elina och åker till sin mormor och morfar när hon kommer fram så är Sigge och Sam där.
Den var jättebra. M.A

Den här är den bästa av alla Sigge

bra bok med mycket hästar. Jag gillar inte att de bråkar. Ett bra slut