Sommaren jag blev vacker

Han, Jenny

| 2010

Jag säger: Händer det här verkligen på riktigt? Och så som han ser på mig förstår jag att svaret är ja. Att det alltid har varit ja. I det ögonblicket känns det som om det inte finns något annat än det ordet. Allt som hände i somras, och alla andra somrar innan dess, har lett fram till det här. Isabel mäter livet i antalet somrar hon har levt. För henne är det helt självklart allt händer ju på sommaren. Allt som är spännande, allt som är förtrollande och allt som betyder något. Vintern är bara en transportsträcka tillbaka till sommarhuset vid havet dit hon åker med familjen varje sommarlov. Dit kommer också bröderna Jeremiah och Conrad och deras mamma Susannah, som äger huset. Tillsammans tillbringar de två familjerna hela långa sommaren där, och för Isabel existerar inget alternativ. Isabel älskar det slitna gamla strandhuset, alla knäppa traditioner som hon och killarna upprätthållit...

Anna E-M

2023-01-18

Oj denna var en trevlig överraskning! Så många egna minnen som väcks till liv! Himla fin bok!

Har inte läst klart.

Malin H

2013-04-27

Känslan av magiska somrar och vänskap och barndom som blir ungdom, ja! Fokusera på heterokärlek och snygghetsblivande, nej!

Alva Ordnörden

2013-03-02

Vacker och romantisk, men lite för "perfekt" ibland. Skulle passa bra som film.

Sanna

2012-09-14

Jag fastnade inte i boken direkt men sedan fastnade jag och den var fantastisk och jag blev verkligen glad när jag såg att det är en triologi och att de andra böckerna redan är ute.

Jag gillar Belly jättemycket som huvudperson fast jag tycker inte att hon skulle ha slösat sin tid på Cam, han blev väl ledsen nu... Jag vill absolut inte att hon ska vara med Conrad, men jag tycker däremot att Belly ska vara tillsammans med Jeremiah. Han verkar snäll och de har ju ett bra förflutet.

När det gäller Conrad och Jeremiah gillar jag absolut Jeremiah bättre. Conrad är mest sur och bråkar medans Jeremiah är glad.

Men Bellys bästa vän kan bara gå blev ganska irriterad på hon. Platsen alltså stranden verkar underbart.

Susanne får inte dö i cancer men oftast i böcker brukar de ju det så det blir lite spännande och se hur det går med det...

Emma Kinell

2012-05-06

Den här boken kan jag med glädje rekomendera!!!!!! En av dom bäst bökerna jag har läst!!! Omdu inte redan har läst den, gör det!!!!! Jag lovar, du kommer inte att ångra dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ida

2012-01-25

fin bok där bella står i centrum. känns dock som den är skriven för de yngre tonåren. men jag tycker om och kommer att fortsätta läsa nästa bok.

Rebecka Angelin

2011-11-10

Sålänge Belly kan minnas har hon spenderat sommaren i huset vid havet tillsammans med Jeremiha, Conrad och Sussanah. Detta var som hennes andra familj och det har alltid känt som hemma i huset vid havet. Denna sommaren kanske är den sista i huset vid havet och den måste bli speciell och minnesvärd på ett bra sätt, men allt blir inte som man drömt om eller hoppats.
Hela recentionen hittar ni på

Där finns även vad jag personligen tycker om boken

Jag tycker att detta var en bra ungdomsbok. Jag kan varmt rekommendera den till er andra =)

Karin Söder

2011-08-10

Finstämd bok som jag varmt rekommenderar!

Sofies bokblogg

2011-07-22

Antagligen hade jag för stora förhoppningar, för jag trodde att jag skulle att jag skulle älska den, men nu är jag mest besviken... Kan tänka mig att den är perfekt för sommarlässugna femton-sextonåringar, så tipsar dem om Jenny Hans bok!

Johanna Lundin

2011-06-05

Nu vill jag läsa nästa del. Härligt att veta att det fortsätter minst två böcker till.

Ida :)

2011-04-06