Sommaren jag blev vacker

Han, Jenny

| 2010

Jag sger: Hnder det hr verkligen p riktigt? Och s som han ser p mig frstr jag att svaret r ja. Att det alltid har varit ja. I det gonblicket knns det som om det inte finns ngot annat n det ordet. Allt som hnde i somras, och alla andra somrar innan dess, har lett fram till det hr. Isabel mter livet i antalet somrar hon har levt. Fr henne r det helt sjlvklart allt hnder ju p sommaren. Allt som r spnnande, allt som r frtrollande och allt som betyder ngot. Vintern r bara en transportstrcka tillbaka till sommarhuset vid havet dit hon ker med familjen varje sommarlov. Dit kommer ocks brderna Jeremiah och Conrad och deras mamma Susannah, som ger huset. Tillsammans tillbringar de tv familjerna hela lnga sommaren dr, och fr Isabel existerar inget alternativ. Isabel lskar det slitna gamla strandhuset, alla knppa traditioner som hon och killarna upprtthllit...

Anna E-M

2023-01-18

Oj denna var en trevlig verraskning! S mnga egna minnen som vcks till liv! Himla fin bok!

Anna Maria Hellstrm

2022-12-19

Har inte lst klart.

Malin H

2013-04-27

Knslan av magiska somrar och vnskap och barndom som blir ungdom, ja! Fokusera p heterokrlek och snygghetsblivande, nej!

Alva Ordnrden

2013-03-02

Vacker och romantisk, men lite fr "perfekt" ibland. Skulle passa bra som film.

Sanna

2012-09-14

Jag fastnade inte i boken direkt men sedan fastnade jag och den var fantastisk och jag blev verkligen glad nr jag sg att det r en triologi och att de andra bckerna redan r ute.

Jag gillar Belly jttemycket som huvudperson fast jag tycker inte att hon skulle ha slsat sin tid p Cam, han blev vl ledsen nu... Jag vill absolut inte att hon ska vara med Conrad, men jag tycker dremot att Belly ska vara tillsammans med Jeremiah. Han verkar snll och de har ju ett bra frflutet.

Nr det gller Conrad och Jeremiah gillar jag absolut Jeremiah bttre. Conrad r mest sur och brkar medans Jeremiah r glad.

Men Bellys bsta vn kan bara g blev ganska irriterad p hon. Platsen allts stranden verkar underbart.

Susanne fr inte d i cancer men oftast i bcker brukar de ju det s det blir lite spnnande och se hur det gr med det...

Emma Kinell

2012-05-06

Den hr boken kan jag med gldje rekomendera!!!!!! En av dom bst bkerna jag har lst!!! Omdu inte redan har lst den, gr det!!!!! Jag lovar, du kommer inte att ngra dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ida

2012-01-25

fin bok dr bella str i centrum. knns dock som den r skriven fr de yngre tonren. men jag tycker om och kommer att fortstta lsa nsta bok.

Rebecka Angelin

2011-11-10

Slnge Belly kan minnas har hon spenderat sommaren i huset vid havet tillsammans med Jeremiha, Conrad och Sussanah. Detta var som hennes andra familj och det har alltid knt som hemma i huset vid havet. Denna sommaren kanske r den sista i huset vid havet och den mste bli speciell och minnesvrd p ett bra stt, men allt blir inte som man drmt om eller hoppats.
Hela recentionen hittar ni p

Dr finns ven vad jag personligen tycker om boken

Jag tycker att detta var en bra ungdomsbok. Jag kan varmt rekommendera den till er andra =)

Karin Sder

2011-08-10

Finstmd bok som jag varmt rekommenderar!

Sofies bokblogg

2011-07-22

Antagligen hade jag fr stora frhoppningar, fr jag trodde att jag skulle att jag skulle lska den, men nu r jag mest besviken... Kan tnka mig att den r perfekt fr sommarlssugna femton-sextonringar, s tipsar dem om Jenny Hans bok!

Johanna Lundin

2011-06-05

Nu vill jag lsa nsta del. Hrligt att veta att det fortstter minst tv bcker till.

Ida :)

2011-04-06