Sommaren hon återvände

Hannah, Kristin

För flera år sedan övergav Nora Bridge sin man och sina båda tonårsdöttrar. Numera är hon en känd radioröst med ett uppskattat rådgivningsprogram, där hon framhåller vikten av familjesammanhållning. Men hennes egen dotter Ruby har vägrat tala med henne de senaste tio åren. Ruby försöker slå sig fram som ståuppkomiker, men har ingen framgång. Hennes äldre syster Caroline har man och barn, och bara en sporadisk kontakt med modern. Systrarna har svårt att överse med moderns svek. När en skandaltidning en dag avslöjar en hemlighet i Noras förflutna och hotar publicera komprometterande nakenbilder rasar hennes värld. Men Ruby ser sin chans till hämnd och dessutom några kliv uppåt i karriären, då hon blir erbjuden en förmögenhet för att skriva en avslöjande artikelserie om ikonen Nora Bridge. Först måste hon dock lära känna sin mor på nytt, och tillsammans återvänder mor och dotter till barndomens...

Beroende på när man läser en bok så är det ibland olika saker som fångar en. Den här boken läste jag sommaren 2003 och jag tyckte att den var väldigt bra då. Den känslan har följt med när jag sett den i bokhyllan fast det runnit lite vatten under broarna sedan dess. Egentligen var det bara känslan av att den var väldigt bra som fanns kvar för själva handlingen hade jag glömt.
I år har jag läst två andra böcker av samma författare som var MYCKET bra. Så jag valde att plocka fram denna bok igen och den gjorde mig inte besviken.
Att plocka fram en gammal goding ibland är inte fel.
#sommarenhonåtervände #kristinhannah #godingibokhyllan #gammalgoding #minnskänslan #läsaomböcker #boktips #lästips #bonnierpocket #pocket #pocketbok