Sommar på strandpromenaden

Colgan, Jenny

| 2016

Andra delen om Polly och bageriet. "oemotståndligt charmigt." - Lotta Olsson, Dagens Nyheter "en ljuvlig bok!" - Anna-Karin Ferm, SVT Go'kväll Sommaren har anlänt till det lilla fiskeläget i Cornwall och Polly Waterford kunde inte vara lyckligare. Men brisen som sveper genom staden verkar bära något olycksaligt med sig. Hennes vän Selina har precis blivit änka, och Polly vet något som helt kan ödelägga vännens steg mot återhämtning. Samtidigt får pojkvännen Huckle brottas med plikter han trodde att han hade lämnat bakom sig, och han är borta allt längre perioder. Polly siktar mjöl, knådar deg och bakar bröd. Men ingenting verkar hindra den storm som kommer. Är hon på väg att förlora allt det hon kommit att älska?

Karolina Jonsson

2021-08-01

Precis som den första boken älskade jag denna minst lika mycket. Den är mysig, fin, härlig, dramatisk, sorglig och samtidigt helt underbar! Jag gillar det faktum att det är en feel-good utan alla klichéer, för jag tycker verkligen inte att den är förutsägbar. Jag blir återkommande chockad av händelserna som sker och när jag väl kommit in i boken går det som på räls. Jag vill inte sluta läsa, det är hela tiden någonting som driver historien vidare och jag vill ta reda på hur det går. Det som för mig gör att boken har det lilla extra är dels huvudkaraktären Polly, som är en stark och självständig kvinna, och så även allas vår älskade lilla lunnefågel som verkligen är något alldeles extra och som får mig att le varje gång. Om du vill må bra och bli inspirerad, är detta en bok för dig!

Cornelia Eriksson

2020-10-15

Inte lika bra som den första men helt klart härligt att återvända till de välbekanta miljöerna och personerna.

Emma Petersson

2019-10-03

Alla böcker är lika bra

Elisabeth Svensson

2019-07-03

Härligt att fortsätta läsandet om Polly i den lilla fiskebyn. Återigen fnittrar jag och fäller en tår om vartannat. Men det är det värt.

Nerdy Books

2019-06-30

Fortsättningen på "Det lilla bageriet vid strandpromenaden" som jag tyvärr inte gillade så mycket. Boken är väldigt upprepande och tjatig på nåt sätt. Den handlar om i princip samma sak som första boken, så jag förstod inte riktigt syftet med den. Polly har exakt samma problem i andra boken som i den första och det kändes inte så spännande direkt.

Sara Eriksson

2019-04-21

Äääälskar dessa böcker. Lättsamt språk, och storyn flyter på. Lite skönt att allt inte ordnar sig hux flux utan den känns lite mer verklighetsförankrad men ändå inte ;) Mysig!

Ganska stereotyp men ändå trevlig må-bra-läsning att lyssna till när man städar och går promenad.

Mysig bok om än en aning förutsägbar ibland.

2018-07-18

Efter att jag hade läst förra boken så bestämde jag mig kvickt för att läsa fler böcker i den här serien. Av någon anledning så blev inte sommar-boken köpt förrän förra hösten och då passade det ju inte att läsa den. En bok med ordet sommar i titeln måste ju läsas på sommaren. Eller hur? Alltså, denna fantastiska sommar 2018 blev det äntligen dags. Läs mer på min blogg

Malin Magnander

2018-07-10

Marielle

2018-04-28

Söt bok, dock inte lika bra som första :)

Linnea No

2017-09-16

Mysig sommarbok!

Charlotta Renstig

2017-09-14

Härlig feelgood bok

Therese Gran

2017-08-31

Den första boken om bageriet var lite småmysig och rolig, perfekt läsning när man behöver något lättsmält. Här blir det bara alltmer tramsigt och osannolikt och det känns mer som en historia som passar bäst för barn.

Anneli Johansson

2017-07-26

Lite seg i början men blev väldigt spännande på på slutet.

Sandra Lundh

2017-02-24

Mysig bok med mycket feel-good.

Terese Johansson

2017-02-23

Boken var inte så bra som jag trodde den skulle vara. Jag gillade sista halvan av boken men inte början. Jag retade mig ganska mycket på Polly, huvudpersonen, för att hon blev arg på att en katt anföll hennes fågel och alla fick det att låta som om katten vore ett monster. Det är den inte! Den följde bara sin instinkt. Och varför tog hon med sig fågeln in i kattens hem?? Och varför behöll hon fågeln överhuvudtaget?? Den hör hemma i det vilda! Hon släppte ju ut den sen bland dom andra fåglarna men ändå. Jag hade svårt att känna nåt medlidande för henne fram till stormen som slog till. Och slutet var som sagt helt okej, vilket gör att boken ändå får ett hyfsat betyg.

2016-12-28

Föregångaren hade en viss charm, men nu blir jag inte förförd. Det blåser för djävligt och att bosätta sig i en fyr är bara väldigt opraktiskt. Författaren skriver med flyt som bara delvis förlåter det idiotiska innehållet.

Pia Gummesson

2016-11-17

Mysig feelgood roman som gör att man mår så där lite gott.

Inger Jonsson

2016-08-09

Budskapet är:
Förverkliga dina drömmar-du kan-du är "asgrym".
Man blir förtjust i en mycket speciell lunnefågel.

Eva Pettersson

2016-07-07

Lika härligt mysig som första boken! Perfekt krypa-upp-i-soffan-eller-slappa-i-hängmattan-läsning!