Sommar p strandpromenaden

Colgan, Jenny

| 2016

Andra delen om Polly och bageriet. "oemotståndligt charmigt." - Lotta Olsson, Dagens Nyheter "en ljuvlig bok!" - Anna-Karin Ferm, SVT Go'kväll Sommaren har anlänt till det lilla fiskeläget i Cornwall och Polly Waterford kunde inte vara lyckligare. Men brisen som sveper genom staden verkar bära något olycksaligt med sig. Hennes vän Selina har precis blivit änka, och Polly vet något som helt kan ödelägga vännens steg mot återhämtning. Samtidigt får pojkvännen Huckle brottas med plikter han trodde att han hade lämnat bakom sig, och han är borta allt längre perioder. Polly siktar mjöl, knådar deg och bakar bröd. Men ingenting verkar hindra den storm som kommer. Är hon på väg att förlora allt det hon kommit att älska?

Lite seg i brjan men blev vldigt spnnande p p slutet.

Sandra Lundh

2017-02-24

Mysig bok med mycket feel-good.

Terese Johansson

2017-02-23

Boken var inte s bra som jag trodde den skulle vara. Jag gillade sista halvan av boken men inte brjan. Jag retade mig ganska mycket p Polly, huvudpersonen, fr att hon blev arg p att en katt anfll hennes fgel och alla fick det att lta som om katten vore ett monster. Det r den inte! Den fljde bara sin instinkt. Och varfr tog hon med sig fgeln in i kattens hem?? Och varfr behll hon fgeln verhuvudtaget?? Den hr hemma i det vilda! Hon slppte ju ut den sen bland dom andra fglarna men nd. Jag hade svrt att knna nt medlidande fr henne fram till stormen som slog till. Och slutet var som sagt helt okej, vilket gr att boken nd fr ett hyfsat betyg.

2016-12-28

Fregngaren hade en viss charm, men nu blir jag inte frfrd. Det blser fr djvligt och att bostta sig i en fyr r bara vldigt opraktiskt. Frfattaren skriver med flyt som bara delvis frlter det idiotiska innehllet.

Pia Gummesson

2016-11-17

Mysig feelgood roman som gr att man mr s dr lite gott.

Inger Jonsson

2016-08-09

Budskapet r:
Frverkliga dina drmmar-du kan-du r "asgrym".
Man blir frtjust i en mycket speciell lunnefgel.

Eva Pettersson

2016-07-07

Lika hrligt mysig som frsta boken! Perfekt krypa-upp-i-soffan-eller-slappa-i-hngmattan-lsning!