Sommar på strandpromenaden

Colgan, Jenny

| 2016

Andra delen om Polly och bageriet. "oemotståndligt charmigt." - Lotta Olsson, Dagens Nyheter "en ljuvlig bok!" - Anna-Karin Ferm, SVT Go'kväll Sommaren har anlänt till det lilla fiskeläget i Cornwall och Polly Waterford kunde inte vara lyckligare. Men brisen som sveper genom staden verkar bära något olycksaligt med sig. Hennes vän Selina har precis blivit änka, och Polly vet något som helt kan ödelägga vännens steg mot återhämtning. Samtidigt får pojkvännen Huckle brottas med plikter han trodde att han hade lämnat bakom sig, och han är borta allt längre perioder. Polly siktar mjöl, knådar deg och bakar bröd. Men ingenting verkar hindra den storm som kommer. Är hon på väg att förlora allt det hon kommit att älska?

Mysig sommarbok!

Härlig feelgood bok

Den första boken om bageriet var lite småmysig och rolig, perfekt läsning när man behöver något lättsmält. Här blir det bara alltmer tramsigt och osannolikt och det känns mer som en historia som passar bäst för barn.

Anneli Johansson

2017-07-26

Lite seg i början men blev väldigt spännande på på slutet.

Sandra Lundh

2017-02-24

Mysig bok med mycket feel-good.

Terese Johansson

2017-02-23

Boken var inte så bra som jag trodde den skulle vara. Jag gillade sista halvan av boken men inte början. Jag retade mig ganska mycket på Polly, huvudpersonen, för att hon blev arg på att en katt anföll hennes fågel och alla fick det att låta som om katten vore ett monster. Det är den inte! Den följde bara sin instinkt. Och varför tog hon med sig fågeln in i kattens hem?? Och varför behöll hon fågeln överhuvudtaget?? Den hör hemma i det vilda! Hon släppte ju ut den sen bland dom andra fåglarna men ändå. Jag hade svårt att känna nåt medlidande för henne fram till stormen som slog till. Och slutet var som sagt helt okej, vilket gör att boken ändå får ett hyfsat betyg.

Engelska Väninnan

2016-12-28

Föregångaren hade en viss charm, men nu blir jag inte förförd. Det blåser för djävligt och att bosätta sig i en fyr är bara väldigt opraktiskt. Författaren skriver med flyt som bara delvis förlåter det idiotiska innehållet.

Pia Gummesson

2016-11-17

Mysig feelgood roman som gör att man mår så där lite gott.

Inger Jonsson

2016-08-09

Budskapet är:
Förverkliga dina drömmar-du kan-du är "asgrym".
Man blir förtjust i en mycket speciell lunnefågel.

Eva Pettersson

2016-07-07

Lika härligt mysig som första boken! Perfekt krypa-upp-i-soffan-eller-slappa-i-hängmattan-läsning!