Something borrowed

Giffin, Emily

| 2004

Rachel and Darcy have been best friends since childhood. They've shared birthdays and even boyfriends, but while Darcy breezes through life getting what she wants, Rachel has always played by the rules. On the eve of her 30th birthday, Rachel finds herself questioning the status quo.

Jennie Björklund

2011-05-28

Åh, jag såg trailern och det såg ut som en sådan där film jag skulle älska. Blev självklart nyfiken på boken bakom filmen och köpte den när jag såg att den var rätt billig på adlibris. Började läsa och gillade att jag kände igen mig så mycket i huvudpersonens tankegångar, men det här ändrades rätt snabbt från medkänsla till motkänsla istället. En bok som handlar om otrohet och vill att vi ska ha sympati för de "älskande" genom att göra "flickvännen/fästmön" till en självisk och elak människa som det är självklart att ingen kan älska. Nej, jag blev väldigt besviken för att den är så svart och vit, på att huvudpersonen inte är någon stark karaktär utan väldigt platt och tråkig och på att jag inte riktigt förstår varför Dex vill ha Rachel och inte Darcy? Något måste han ju ha fallit för - så skriv det då Emily!!!