Som glöd blir till aska

Sjögren, Annika

| 2008

Sonja Walter slår sin man. Ingen av dem som känner det välanpassade medelklassparet skulle tro det, men så är det. Staffan Walter drömmer om att Sonja ska dö. Livet skulle bli mycket enklare då. Så en dag inträffar något som alltför väl stämmer med Staffans fantasier. Som glöd blir till aska är en gastkramande psykologisk thriller om rädsla, skuld och bitterhet bakom välputsade villafasader. Om hur ett till synes oskyldigt hemlighetsmakeri kan förvandlas till en mardröm.

Maria Olofsson

2018-09-17

Ja...vad ska man säga...storyn fångade mig helt enkelt inte. Inget negativt om författandet. Det var själva historien som inte fängslade. Beskrivningen "psykologisk thriller" tyckte jag inte heller stämde.

2016-08-23

Okej. Vare sig mer eller mindre.

Janna Vestberg

2013-11-29

Spännande bok som får en att vilja läsa mer, karaktärerna känns trovärdiga. Dock lämnar hon en del lösa trådar i slutet, vilket är lite synd.

Linn van Keppel

2011-10-23

Nej fy tusan vilken tråkig bok!
Känns verkligen som en halv deckare.
Är det inte meningen att man ska vara lite undrande genom boken?
Författaren har dragit slumpen lite för långt och jag tycker att det blir pannkaka av alltihopa!

Marianne Strandberg

2011-01-14

OK, lite segt Härnösandsdrama.

Lotta Svensson

2010-11-28

En bra psykolisk thriller. Jag tycker att Annika Sjögren håller samma mått som Inger Frimansson, alltså de skriver väldigt bra thrillers. Jag ska helt klart läsa de böcker som Annika Sjögren gett ut.

Anna Ljungdahl

2009-12-08

Välskriven och välkonstruerad. Gillar det snabbt skiftande perspektivet, att man får se samma händelse ur två olika personers perspektiv.

Karin R-g

2009-07-16

En annorlunda deckare som skildrar hur omständigheterna kan påverka mer än man tror. Och kanske tankarna?
Både irriterande men samtidigt spännande med en del lösa trådar i slutet.