Som daggen stilla kysst

Det rustas till brllop i Mullvalds ett riktigt traditionellt sdant! Det r bonden Bengts dotter Amanda som ska gifta sig och ta ver grden, och han r njd och frvntansfull. Den blivande maken Fredrik tar han till sig som sin egen son. Bengts fru Titti r dock tveksam: Fredrik r visserligen jgmstare, men han kan ingenting om djurhllning. Daniel, Amandas nra barndomsvn, hade varit ett mycket bttre val.Bde Anki och Tryggve r inbjudna och ska hjlpa till p brllopet. Det blir en pampig vigsel i Mullvalds kyrka, men under middagen kan Anki inte undg att mrka att det rder en viss spnning bland ngra av gsterna. Och anar hon inte en bitter underton i det som sgs? Dessutom rkar hon bli vittne till ngot ytterst ovntat.Nr det s r dags fr den klassiska brudvisningen , d brudparet ska presenteras fr socknen, r det bara Amanda som kommer ut p trappan. Fredrik dyker...

Maria Olofsson

2018-11-16

Jag gillar dessa bcker! Verkligen som de beskrivs; feelgood deckare.

2018-08-12

Trevlig sommarlsning, men utan Morden i Midsomerknslan denna gng.

Boktips! Lste i vlt hromdagen om denna Deckardrottning frn Vsters som jag hade missat. Blev nyfiken p boken och lyssnade p den p Storytel. Spnnande fall samt intressant att lra sig om det traditionella Gotlandsbrllopet. Boken utspelar sig frmst p Gotland men ven i Stockholm och olika platser i Vstmanland.

2018-08-03

Okej och som Minna skriver hr nedanfr, vldigt lttsam och lttlyssnad deckare som inte krver ngon strre koncentration. Jag gillar att hennes bcker alla utspelas p underbara Gotland, men nu r jag s trtt p trk-Anki och Tryggve. Jag hoppas att Marianne Cedervall tervnder med sin underbara Mirjam & Hervor serie till nsta bok, det eller pbrjar en ny mysig deckarserie med roligare huvudkaraktrer n i den hr serien.
Bra upplst av Anna Maria Kll!
Mitt slutbetyg blir, en 3:a!

2018-07-16

Lttsam, som de andra i serien. Dock tycker jag att den tappar lite i fart. Mer om starka kvinnor som valt att leva ensamma p en grd, trots saknaden efter familjen, och mindre om klder och utseende i storstan, tack.