Solsystern : Electras bok

Riley, Lucinda

| 2020

Solsystern är den sjätte delen i succéserien De sju systrarna som har förtrollat en hel värld.På ytan verkar Electra D'Aplièse ha allt: hon är vacker, rik och berömd. Men faderns plötsliga död har rubbat hennes redan sköra sinnestillstånd och hon dövar smärtan med alkohol och droger. Så får hon ett brev från en främmande kvinna som hävdar att hon är hennes mormor ?Sökandet efter hennes egen familjehistoria leder Electra till Afrika. År 1939 anländer Cecily Huntley-Morgan till Kenya efter att ha fått sitt hjärta krossat i New York. Där möter hon två människor som kommer att förändra hennes liv för all framtid: boskapsfarmaren Bill Forsythe, känd som den evige ungkarlen, och massajprinsessan Njala.

Julia Gedin

2021-08-17

Kristina Carlsson

2021-06-12

Jaha då var sexan utläst! Jag tyckte att den här boken var lite sämre än de övriga fem. Kanske beror det på att handlingen utspelade sig i New York. Jag är så trött på alla dessa hundratals romaner som utspelar sig just där! Men som alltid när man läser böckerna om stjärnsystrarna får man en trevlig stunds avkopplande läsning. Just idag läste jag att författarinnan avlidit i cancer vilket var en sorglig nyhet, men hon kommer ju att för alltid leva kvar i alla sina romaner. Och vilken tur att hon hann att avluta hela serien! Vila i frid Lucinda Riley.

Katarina Strid

2021-05-25

Ännu en intressant berättelse från en ny del av världen. Denna gång hamnar vi i Afrika, och USA. Nutidsdelen är ok men tenderar att bli lite långdragen, och språket flyter inte så bra. Ska bli spännande att läsa nästa bok!

Sofi Lindberg

2021-03-14

Började serien med att läsa denna! Var svårt att komma in i i början men när man väl fattat galoppen går det av i väldig fast. Köpte sedan de andra böckerna och de kom man lättare in i, när man förstår Lucindas rytm kommer man snabbt i dem. Fångslande, drömmande och trollbindande.

Lollos bokhörna

2021-03-06

”Solsystern” är den sjätte boken om de sju systrarna och den bok som förutom den första boken fängslade mig mest.

Det är en varm berättelse om kvinnor som kämpat och kämpar för sina rättigheter och för det de vill ha. Lucinda väver in historiska platser och personer på ett sådant sätt i sin historia med sitt språk att berättelsen blir väldigt levande.

Electras historia är gripande, spännande och den gör mig inte besviken. Dåtiden blandas återigen med nutid och vävs ihop till en helhet och just detta är författaren väldigt bra på! Tid och rum försvinner när jag läser och nu längtar jag efter den sjunde boken, ”Den saknade systern”.

Har du inte läst böckerna om de sju systrarna så rekommenderar jag dem varmt!