Solblekt av livet

Levengood, Mark

| 2015

"Har du en dålig dag och känner att det håller på att gå åt skogen med det mesta? Läs Mark Levengoods Solblekt av livet. Där finns hopp, ljus och massor med skratt." Hallandsposten "Det är både stort och smått som avhandlas och i allt detta uppfylls jag av värme och förståelse av att jag duger som jag är. Det är en fantastisk känsla att ge sin läsare!" Boktokig En dag när min fotograf var ute och dök fick han en kallsup och drog in en manet i sin bihåla. Han blev rysligt förvånad. Jag vetju inte, men kan tänka mig att maneten blev ännu mer förvånad. Hur man än planerar så kan man aldrig räkna ut vart livet tar enhärnäst. Ibland kommer man till sitt mål, och ibland hamnar man i en bihåla. Men gott humör och vänlig nyfikenhet är bra kamrater på färden. Att läsa Mark Levengood är att stiga in i många nya världar. Vi möter fastighetsmäklaren som ger goda råd i bastun och mormor...

Monica Carlsson

2016-10-19

Småmysig. Älskar Marks uppläsning.

Anneli Sjölund

2015-10-18

Blev så glad att hitta ännu en bok av Mark Levengood men detta var hans svagaste. Den upprepade sig tyvärr från det han tidigare skrivit.

2015-10-07

Det här är den femte boken av Mark Levengood, med tankar, texter, kåserier och krönikor i. Jag har läst dom alla, och här är en länk till mitt blogginlägg om den fjärde boken, ?Rosor, min kära, bara rosor?.

Jag tycker mycket om Marks tankar och texter. Tycker att han har en underbar humor, med mycket hjärta och hjärna i. Allvar och glädje om vartannat. Och allting mycket tänkvärt.

Rekommenderas varmt.

Detta är en bok som är helt underbar att läsa. Små historier som Mark berättar med sin typiska "stillsamma" humor. Man blir glad, lugn och ibland lite sorgsen.

Jag höjer något på ögonbrynen när han berättar om syster Sylvi och hennes märkliga fördomar men när man får det berättat på det här sättet så kan man ändå till slut inte låta bli att skratta åt denna märkliga Sylvi.
Något jag skrattar gott och länge åt är mormoderns samling av gallstenar i en glasburk vid sängen, jag riktigt ser det framför mig.
Ja, berättelserna är många och hela tiden medan jag läser så hör jag Marks underbara röst i huvudet. Tack för en härlig lässtund. Jag rekommenderar boken varmt till alla.

Boken har även en del illustrationer av Ilon Wikland, mycket fina sådana.

Betyg 5 av 5