Sockersöta lögner

Ekström, Alice

| 2021

Sockersöta lögner är den romantiska uppföljaren till Sju sorters kyssar. En rolig berättelse om ärlighet, känslor ? och sötsaker. Det är snart jul igen och Kafé Sött & Salt i Helsingborg har bråda dagar. Lisa och Max har på något sätt lyckats vara tillsammans i ett helt år, Edvin däremot är nydumpad och vilse i singeltillvaron. Han har noll energi till att fejka lycka på sin syster Bellas bröllop, och begraver sitt elände i baren och stöter på den vackraste mannen han någonsin sett. Morgonen efter vaknar han, bakfull och ensam. På nattduksbordet ligger en bunt sedlar. Förolämpad till tusen bestämmer han sig för att hämnas. Han ska leta reda på mannen, få honom att bli förälskad och sedan dumpa honom skoningslöst! Enda problemet med att försöka få den här killen att bli kär i en är att det är väldigt svårt att inte falla själv.

Jag föll för sju sorters kyssar och givetvis även för denna..
Relationer i alla dess former är något jag älskar att läsa om. Finns en som har en knepig relation till modern och julen och försöker att inte bryta ihop..någon är så lycklig över sitt nya liv som gift men är det så härligt?
Sen har vi den enormt komplicerade grejen när hjärtat vill en sak, munnen en annan då blir det bara lite fel..men ack så underhållande. Jag har njutit och bara fått vara med i denna karusell av skratt, kamratskap och kärlek. Fast man får inte glömma att här finns bakverk som man gärna vill stoppa i munnen.
En härlig feelgood blandning med julbak och alla de tillbehör som julen ändå har.
Njut av julensbaksidor!