Snusk. Två osedliga berättelser

Bennett, Alan

| 2012

Ett måste för alla som älskade Drottningen vänder blad.Mrs Donaldson är nybliven änka, och inte helt missnöjd med det. Hon drygar ut kassan med att agera inför studenterna på läkarutbildningen. Med påtaglig dramatisk talang spelar hon ibland orolig hustru, men oftast vårdsökande med svårdiagnostiserade sjukdomar. Ändå räcker inte pengarna och hon tar emot ett studentpar som hyresgäster. När Andy och Laura får svårt att betala hyran kommer de med ett okonventionellt förslag på hur de ska göra rätt för sig. Och mrs Donaldson, som blivit duktig på att hålla masken, är genast med på noterna. Och funderar hon ger inte den upplevelsen rentav lite mersmak?I den andra berättelsen kommer den fåfänge, dumdryge Graham oupphörligen till korta gentemot sin hustru, den oansenliga men klyftiga och framför allt rika Betty. Men även om han är nygift vore det väl synd att avstå från den där läckre Kevin...

Petra Hansson

2012-07-16

Drottningen vänder blad är så mycket bättre. Detta var en bagatell. Dock skrattade jag högt en gång och därför blev det 2 stjärnor.

harriet karlsson

2012-06-17

Marianne Skoglund

2012-05-03

Tycker inte alls att denna var i klass med Drottningen vänder blad. Tänkte på John Irving när jag läste den, och det var inte menat som någon komplimang

Ulla Englund

2012-03-30

Att berättelserna är 'ett måste för alla som älskade Drottningen vänder blad' håller jag inte med om. Men boken är lite smårolig.

Lina Forss

2012-02-27

Allt och bäst! Benett är en suverän pjäsförfattare, en av vår nutidsstora, och boken är en stilstudie i vår tid. Eller, engelsk sådan för mer utsökt brittiskt får man leta efter. Subtila karaktärsbeskrivningar är egentliga scenanvisningar och vise versa, och människans finurliga egenheter försonande mänskliga. Läs om det är det enda ni läser. Fast fast fast - det här är en vuxenbok, utan att ha passerat 35 tycker man nog att den är ganska tråkig. Vilket den inte är, inte för ett ögonblick!