Snöstjärnor

Mirjam och Hervor bestämmer sig för att fly den lappländska vinterkylan och det evinnerliga snöfallet för att fira jul i det gamla kapellet på Gotland. Här kan de förbereda julfirandet i lugn och ro och riktigt njuta av att baka bröd, pynta och stöpa ljus. Men glädjen inför att fira en stilla jul i kapellet försvinner i ett enda slag när Mirjams bror dyker upp oinbjuden tillsammans med sin nya fru. När deras närmaste granne dessutom blir överfallen och rånad i sitt hem verkar julfriden utebli helt. Var det ett misstag att fira jul på Gotland? Snöstjärnor är en fristående kortroman i serien om Mirjam och Hervor.

2020-07-30

antastiskt bra uppläsning! Men med en huvudkaraktär (Mirjam) som är så småsint och otroligt trist, blir det svårt att ge ett högt betyg.

Nej nej nej detta var inget för mig.
Den är ändå värd sina 💜💜 av 5st.🌹

Glada Gunvor

2019-07-20

Jag tycker om de här böckerna och damerna. Roligt och medryckande. Plus väldigt bra uppläsare som passar väldigt bra till karaktärerna.

2019-01-17

Tycker man om Mirjam och Hervor så tycker man självklart om denna. Trots att den är väldigt kort. Liten, men naggande god.

2019-01-16

Som jag har längtat och hoppats och väntat på att det skulle komma en ny bok med Mirjam och Hervor och nu äntligen! En kortroman i och för sig, men hellre det än ingenting alls. Boken är mysig och välskriven och underhållande och jag hoppas så innerligt att det kommer att komma fler berättelser, kortromaner, noveller eller gärna nya romaner med dessa underbara damer. Och så uppläsarna till det: Susanne Alfvengren och Gun Olofsson, vilket fantastiskt team uppläsare som verkligen stärker vartenda ord. Susannes ljuvligt vackra gotländska och Guns lite dramatiska norrländska tonfall som när hon svär som Hervor får mig att skratta högt. Jag tyckte så mycket om den här härliga kortromanen och jag kan riktigt varmt rekommendera den!
Toppbetyg till de tre eller rättare sagt "fem" damerna: Marianne, Susanne och Gun! Och naturligtvis också till Mirjam och Hervor! Så underbart bra!