Snow crash

Stephenson, Neal

| 1992

Så bra! otroligt unik bok.

Mattias Lönnqvist

2018-04-10

Jag upplevde boken som lite förvirrande ibland, men samtidigt är det en skön känsla i en lagom dystopisk framtida värld.

Största styrkan tycker jag var persongalleriet med personer som jag verkligen kunde leva mig in i.

Karl Nordström

2014-11-16

för högt tempo och en hel del helt fantastiska lösningar... kärnan sitter ihop, men skalet är spretigt

Pernilla Lindholm

2013-07-18

Plågsamt, det var hur det kändes att läsa den här boken. Det var väl också därför jag inte tog mig längre än halvvägs. Min tid är inte värd den här sörjan.

Erik Jussi

2012-04-07

Neal Stephensons bästa.

D

Dan Tilert

2011-10-17

Ja, det är stökigt och hoppigt. Men i stökigheten målas medryckande en närliggande men ändå avlägsen värld. Boken är till stor del en räcka häftiga scener, men komponerade med tillräcklig fantasi och koherens för att jag ska vilja ha mer. Det vore lätt att avfärda boken som actionlättviktare, och till viss del skulle man ha rätt, men man skulle då inte göra rättvisa åt den espri som besjälar visionen av en framtid i sönderfall. Det är också intressant att se hur mycket internetrelaterat från denna i sammanhanget uråldriga bok som på ett eller annat sätt blivit verklighet i dag.
I stället för ovanstående skulle jag också kunna skriva: Den är bra och rolig och har många "wow, coolt"-ögonblick. Läs!

Nils Thor

2010-05-26

En besvikelse. Alltför rörig med allt hoppande mellan verkligheten och Metaverse.