Snöstorm och mandeldoft

Läckberg, Camilla

| 2007

Boken trycktes i en begränsad upplaga som nu är slutsåld. Den kommer tyvärr inte att tryckas om. Snöstorm och mandeldoft är en charmig kortroman i sann Agatha Christieanda. Camilla Läckberg är en av Sveriges mest populära deckarförfattare och hennes ?Fjällbackaserie? har sålt i över 2 miljoner exemplar. 2006 belönades hon med Folkets litteraturpris. Det är knappt en vecka kvar till jul och Martin Molin från Tanumshede polisstation har mot sin vilja tvingats med på en släktträff av sin flickvän. På ön Valön utanför Fjällbacka har medlemmarna i familjen Liljecrona samlats på uppmaning av patriarken Ruben, som styr sin familj med järnhand. Förbindelsen med fastlandet bryts av en snöstorm och när Ruben faller ihop mitt under julmiddagen tvingas Martin gripa in. Snabbt konstaterar han att Ruben har mördats och eftersom de är fullständigt isolerade på ön måste någon av...

Denna julbok var spännande med många trådar att nysta upp innan den nådde sitt mål.
💜💜💜💜 av 5st🎅

2013-08-26

Hur tusan kan människan bli miljonär på att skriva sådan här smörja? Fjällbackadeckarna är bland det sämsta som har publicerats och den här är minst ut sagt lika dålig! Barnsligt språk, naivt skriven, full med fördomar. Nej. Fy tusan så tråkigt!

Maria Johnson

2012-01-17

Jag är ingen större fan av Läckberg måste jag erkänna. Den här berättelsen är ok, bra uppläst dock.

Denna lilla Deckare var helt okej men Läckberg är inte en av mina favoriter men jag läste den mycket för att den låg i genren för Jultema :)

Rasmusmatte .

2011-07-26

Liten trevlig och spännande deckare.

Mari J

2011-01-12

Zzzzzzzzzzzzzz

Karin Karlsson

2009-07-10

Inte alls som hennes andra, men okej.