Snögrottan

Prisell, Joel

| 2001

Barnens deckardrottning! Christoffer Asklöf och Joel Prisell har berättat och Laura Trenter har utgått från deras berättelse när hon skrivit. Själva händelsen, att pojkarna blev insnöade av plogbilen, att de låg på sjukhuset en natt och att tidningarna sedan skrev om olyckan, att det hände Christoffer och Joel förrförra vintern i Mariefred. Men Laura Trenter har utvecklat pojkarnas berättelser om sina upplevelser och boken är en fiktiv berättelse, liksom karaktärerna i boken inte är personer som finns i verkligheten. Men tack vare samarbetet har Laura Trenter lyckats att verklighetstroget skildra barnens perspektiv genom alla händelser. Det är en stark och gripande berättelse som blottar de stora skillnaderna mellan vuxenvärldens och barnens sätt att förstå vad som händer. Samtidigt är det en psykologisk thriller i bästa Trenterstil, där spänningen hela tiden trappas upp av...

elma I

2011-04-02

Den här boken var väldigt bra och spännande. I början förståd jag inte den så bra. Men sen började jag förstå vad det hela handlade om.

Lejla Ibricic

2011-02-04

Det har var en bra bok .Som var spännande att lysna på. Men i slutet blev den ganska trokig.

casper gunnege

2011-02-01

De va 2 pojkar som byger en snögrotta och den rasa ner på de. men nej de va inte min stil prisis

Tom Holtorf

2011-01-31

Det var en bok som var spännande från början. Den kunde vara mer spännande i slutet. jag tyckte att det var en bra bok att lyssna på och jag förstod vad som hände.