Snipp och Snopp: En annorlunda saga

Cronstam, Tony

| 2017

Tråkigt med sagor som alltid är likadana, tycker Snipp och Snopp. De bestämmer sig för att göra en annorlunda saga. Så börjar Tony Cronstams fjärde bok om Snipp & Snopp. En bok för alla som är trötta på att prinsen alltid ska rädda prinsessan. Det är pedagogiskt, normbrytande och framförallt fruktansvärt roligt! "Å vad denna bok var trevlig och rolig att läsa tillsammans med förskolebarnen. Det blev fnissigt värre och väldigt många intressanta kommentarer. ... Jag uppskattar diskussionsfrågorna i slutet av boken och att handlingen ger flera tankeställare kring normer och genus. Härliga bilder och viktigt budskap!" - Marie

Bokdjungeln

2018-10-14

Lisen 6 år älskar Snipp och Snopp! Denna bok var väldigt bra då vi efteråt pratade om berättelser och om varför det alltid är pojkar dom är hjältar och inte flickor. Det kom mpnga kloka ord ur en sån liten kropp. Vi kom också på egna berättelser efteråt vilket var roligt och uppskattat. Vi gillade den här hemma och ger den högsta betyg.

@barnbokstips

2017-09-15

Snipp och snopp En annorlunda saga av Tony Cronstam får mer än tummen upp av oss. Jag och barnen fick skrattattack och kunde inte sluta skratta. Snipp är trött på alla berättelser om prinsar som räddar prinsessor och får prinsessan som belöning. Snipp och Snopp skriver därför en egen saga om Rusksnipp som ska döda Draken och få prinsen som belöning. Slutar sagan som de traditionella sagorna? Ja det får ni se om ni läser boken! Vi har läst alla böckerna om Snipp och Snopp och älskar dem! Roliga, normbrytande, pedagogiska och underbara illustrationer! LÄS!