Snger vid avgrunden - en berttelse om beroende

'Jag drack min liter vin p stende fot direkt utanfr Systembolagets automatiska drrar. Det tog inte mnga minuter innan jag knde hur den mjuka vrmen kom att sl ut i kroppen och driva fram genom blodomloppet. Jag hade parkerat bilen p motsatta sidan av bolaget och halvsprang fram till frardrren som jag ppnade med en helt fast och stark hand. Nu var det dags fr nsta anhalt. Jag avverkade samtliga systembolag som fanns i Malm.' Kristian gr pltsligt frn att vara en nykter, framgngsrik frfattare till att ter bli narkoman p heltid. Vad var det som hnde? Nr passerade han egentligen grnsen? I ett liv av instabilitet och misr kretsar allt kring kn till hrbrget Nattvilan. Platsen dr man fr en sng fr natten, om man har tur. Dr korridorerna stinker av urin och rengringsmedel ? och av brunt heroin. Utanfr Nattvilans vggar r missbrukarnas Malm en mrk plats. verdoserna...

Torbjrn Nilsson

2022-06-07

Outsgligt sorgligt slut som griper ordentligt tag inombords, bde i boken och genom Kristians dd. Drav femman.
Bst r det raka berttandet ur hans vardag och liv. Lite strande med de mnga avsnitten om vad och varfr han skriver detta.
Jag (mnga?) kan knna igen den sugande avgrunden. Jakten efter den korta befrielsen frn vrdelshetens och frdmelsens Kainsmrke.Tacksam att jag vxte upp i en milj som inte var genomsyrad av kemiska substansers frfriska lockelse.