Sånger från hjärtat

Kasie West

För alla som älskar Jenny Han och Sarah Dessen!  På en kemilektion drömmer sig Lily bort och klottrar ett av sina favoritlåtcitat på bänken. Nästa dag upptäcker hon att någon har skrivit dit nästa rad i låten och dessutom lagt till ett meddelande. Vem kan det vara? Snart börjar Lily och denna någon skriva långa brev till varandra. De delar med sig av hemligheter, rekommenderar band och öppnar sig allt mer för varandra. Lily inser att hon börjar falla för sin brevvän. Men vem är han, egentligen? Hon har sina misstankar och försöker få dem bekräftade samtidigt som hon jonglerar skola, vänner och sin knäppa familj. Men det visar sig att ingenting är som hon tror ...

Sara Edlund

2020-09-17

Total mysbok! Så bra!

Jennifer Johansson

2020-02-23

Tack till LavendetLit för recex!

Sånger från hjärtat handlar om Lily. Lily är den där tjejen som drömmer sig bort under lektionerna och skriver låter med sin gitarr och känner att hon inte inte riktigt platsar med sig själv och där hon är just nu. En dag skriver hon en låttext på bänken och nästa dag är det ett svar. Och rätt som det är skriver hon brev med en okänd person och inser att hon faller för honom. Men vem är han?

Alltså VILKEN UNDERBAR BOK! Jag var fast från ungefär kapitel 3 och kunde inte sluta läsa. Mina ögon vägrade lämna sidan och jag ville bara läsa mer mer mer och få veta vem personen var. Och när man fick veta det gav jag ifrån mig ett glädjetjut och ville läsa mer mer mer.

Jag brukar inte vara den som faller för karaktärer, läser ya romcoms och önskar att mitt kärleksliv var som i en bok. Men åh, vad jag hade velat uppleva den romans som är i dessa brev och den öppenhet och ärlighet som förvaras i dem. Lily är en så rolig, sarkastiskt och underbar huvudperson som känns så äkta och trovärdig, men ändå stark i sig själv och våga visa känslor. Historien fortlöper i ett tempo som gör att det är omöjligt att lägga ifrån sig den. Är det inte ett nytt brev så är det något annat som får en att hänga med ett kapitel till... och ännu ett kapitel till. Alla känslor i hela registret finns med i den här boken och det känns äkta. Jag skrattade högt till den här boken, samtidigt som jag var tvungen att torka bort tårar som vägrade låta mig läsa vidare. Fantastiskt.

Jag har absolut bakläxa på att läsa mer böcker av Kasie West. Läs den här boken om du inte har gjort det ännu.

2020-02-10

Vilken underbar, underbar ungdomsbok! Jag föll hårt för denna varma, ljuvliga, och underbara kärlekshistoria.

Lilly Abbot tycker verkligen inte om kemilektionerna. Hon brukar fördriva tiden med att skriva ner låttexter i sitt anteckningsblock. En dag skriver hon en mening från en låt på bänken och nästa dag har någon svarat. Meddelanden börjar skrivas och kemilektionerna är inte så tråkiga längre. Breven mellan dem fylls av hemligheter och humor och Lilly börjar falla för sin brevvän. Men vem är det hon skriver till?
Lilly är en underbar personlighet, hon är som hon vill vara och hon försöker handskas med sin lite galna familj som har sina bekymmer men även en massa kärlek.
Kasie West skriver underhållande med värme och eftertanke. Det är svårt att släppa boken och jag blir glad när jag läser den. Det är en bok jag inte kommer glömma i första taget och jag kommer minnas den med värme. Vilken tur du har om du inte har läst den här pärlan! Du har då en underbar bok att upptäcka!