Snöfall över strandcaféet

Diamond, Lucy

Efter en hektisk sommar på strandcaféet ser Evie fram emot sin första jul med nya pojkvännen Ed. Hon är fast besluten att det ska bli den mest perfekta, romantiska julen någonsin. Mysiga kvällar framför brasan bara de två, med vin och godsaker underbart! Men friden tar slut när Eds före detta fru plötsligt tar kontakt igen, och sedan dyker oväntade gäster upp: Eds grinige bror Jake och Evies bästa vän Amber, som just fått sitt hjärta krossat. Lägg till snöstormar och familjedraman, och det ser ut som om julen kommer att bli lite av en kalkon Snöfall över strandcaféet är en hjärtevärmande och charmig berättelse i ljuvlig miljö den perfekta verklighetsflykten när kylan kommer.

Helena Rasmusson

2020-12-25

Spretig bok! Börjar bra, men hoppar plötsligt fram i tiden. Små olika berättelser som sprängs in i huvudberättelsen. Vissa av dom ganska trevliga, men helheten blir inte bra! Känns som att författaren inte riktigt kunde bestämma sig. Hoppa denna bok, finns bättre!

Angela

2019-09-08

Det känns som att författaren inte kunnat bestämma sig och inte haft material till tre olika böcker utan försökte klämma in flera böcker i en. Resultatet blir en fattig bok där historierna känns avhuggna och karaktärerna ofullständiga. I ljudboken var det dessutom en tydlig brytning där uppläsarens ton/röst ändrades helt, så till den grad att jag först undrade om de bytt uppläsare från ett kapitel till ett annat. Feelgood stämningen och miljöbeskrivningarna räddar upp och gör den uthärdlig men tyvärr inte mer än så.

Eva Möller

2019-06-16

En mysig feelgoodroman med ett juligt tema. Med julstök, klappar och romantik, men med små bekymringar och missförstånd runt hörnet som måste tas tag i. En vanlig stökig tid som huvudpersonen Evie skulle sagt. I denna bok får vi följa kaféet över ett par jular. Vi får vara med på Evies och Eds resa på att etablera sin relation på djupet. Härlig och harmonisk läsning och du kommer i stämning även om du läser strax före midsommar som jag gjorde Betyg 4

En hjärtevärmande berättelse som avslutades riktigt fint. En bok jag rekommenderar om man önskar lyssna på en fin relationsroman.

Y

Yvonne Landell

2019-01-09

En riktig felgood bok

Kim M. Kimselius

2018-12-08

En lättläst, förutsägbar bok, som skänker några timmars avkoppling. En bra bok att ha med på en resa, men inget bok som sätter några nämnvärda spår inom mig. Ändå rekommenderar jag den, eftersom den var så lättläst.

villa-freja.se

2018-11-24

Den här boken andas på riktigt jul! Den är så underbar och jag tycker riktigt mycket om den. Så här ska äkta jul-lit se ut i en avvägd blandning av snö, juldofter, förväntan, romantik, matlagning, vänskap, djur, hjärtesorger, problem och såklart, lösningar. En feelgood när den är som bäst.

Agnes

2018-11-16

Jätte mysig, rolig och vältänkt bok! Denna bok ger oss en bra fortsättning på den förra boken om Strandcafet. Kunde dock ha varit lite mer fokus på julen och lite mindre på graviditet och bebisar...

Pia Gummesson

2018-10-29

En mysig bladvändare.Feelgood när den är som bäst.Kan varmt rekommendera denna bok.Lite jul feeling i boken också.Läs den!