Sna p!

Nya vantar, kallt idag Sn och nnu mera sn Sna mera, sna p! Mssan bl och gul och grn Hela vrlden vit av sn Allt har vita mssor p.ventyr fr alla barn, bde de som inte sett sn och de som lever i massor av sn!"En bok om hur frunderligt vacker och variationsrik en snvrld r, och just det resulterar i en sregen sknhet. Det r genom bilderboken barnet lr sig att se konst." Lotta Olsson, Dagens Nyheter"Vacker pekbok om hur vrlden frndras nr snn kommer: kyla och sn-plogar, pulkor och vantar. Poetisk text med vackra assonanser, och frger som lyser starkt i kontrasten mot det vita sntcke." Dagens Nyheter"I barnsprkskorta, avskalade fraser utan punkter konstateras att snn faller och Allt har vita mssor p. Samspelet mellan bild och text, dr texten inte sger allt, r typisk fr Tidholm och ger innehllet en extra dimension ... Finstmt...

ACS Bokhylla

2022-11-22

AC (mamma);
Fristende Sna p! har Anna-Clara Tidholm skapat. Hon r ven skapare till Knacka p! Ut och g! och Varfr d!

Sna p! Handlar om hur det kan vara nr sn kommer och vad som hnder. Man har vantar p sig, plogbilen kommer, det ligger en vit mssa p allt.

Vi fr leka med fantasin, pulkor som ker och snguggar som ska ut och g. Vi fr ocks lsa om hur kallt och blsigt det kan vara fr djuren och hur snn sedan tar bort.

En hrlig, fin och tydlig bok fr det lilla barnet. Mysig lsning!