Snö som föll i fjol

Seth, Oscar von

På ett yogaretreat på Koh Phangan lär Linus känna Stella, en ogenerad nykter alkoholist. De dras genast till varandra, intellektuellt och känslomässigt. När den charmige Amir dyker upp fördjupas känslorna. De tre ger sig ut på en resa tillsammans, en resa genom Thailand och sig själva. Oscar von Seths debutroman är en värmande feelgood-berättelse som passar alla som någon gång velat bryta sig loss. Snö som föll i fjol handlar om vänskap och åtrå, och att genom yoga och gemenskap våga ge sig hän åt något nytt.

Vacker, gripande och lysande!

Kaj

2017-08-23

Snö som föll i fjol är en varm roman. Den handlar om självförverkligande och sökande. Boken är lätt att komma in i, inte svårläst och skriven utan onödiga språkliga krusiduller. Fin läsning!

Julia Hultkvist

2017-08-22

Jag tyckte mycket om den här boken som handlar om att följa sitt hjärta och våga vara sig själv. Miljöerna i Thailand är vackert beskrivna och får mig att längta efter att resa och lära känna nya människor. En perfekt roman för att förlänga sommarkänslan! :)

2017-06-25

På ett yogaretreat på Koh Phangan lär Linus känna Stella, en ogenerad nykter alkoholist. De dras direkt till varandra, både intellektuellt och känslomässigt. Den charmige Amir dyker upp och de ger sig ut på en resa tillsammans genom Thailand.

Det är en bok om att följa sitt hjärta, att våga lyssna på det, istället för vad som förväntas av en utifrån. Författaren fångar känslan bra med att känna efter vad man själv vill och följa den. Historien är varm och kärleksfull och förmedlar hopp. Den är aningens förutsägbar, men trevlig att läsa ändå. Hade gärna följt Linus, Stella och Amir en bit till på resan. En lättsmält feel-good roman.