Smultron och svek

Liselotte kämpar för att finna balans i tillvaron. Hennes man Mario driver Östersunds mest populära restaurang, La Stella, och arbetar jämt. Själv har Liselotte fullt upp med barnen Sandra och Elias, med arbetet på resebyrån, med hemmet och med sina föräldrar. Och någonstans har hon en gnagande känsla av att livet inte blev som hon tänkt sig. Första delen i serien om familjen kring La Stella i Östersund, som senare följdes av Vinbär och vemod, Hallon och hat, Lingon och lust samt receptsamlingen Kärlek och käk. Utgiven i originalutgåva 2005.

2023-06-27

En mysig roman om kärlek, otrohet, längtan och mat. Med familjen som huvudtema. Den är välskriven och mycket lättläst. Man läser lätt ut den på några timmar. Jag tyckte om karaktärerna, även om jag blev en aning trött på Liselotte i längden.
Så tyckte jag den tappade och blev en aning långtråkig fram mot slutet. Men den är absolut godkänd, och jag fortsätter gärna läsa serien så småningom!
Slutbetyg, en stark 3:a!

Eva Pettersson

2016-03-15

Väl beskrivet relationsdrama. Lite dåligt språk ibland tycker jag, men väl värd att läsa, och jag hugger genast in på nästa del i serien.

Eva-Lena Holmqvist

2012-09-06

Roligt med recept mitt i allt speciellt då jag är så intresserad av matlagning!

Eva-Lena Holmqvist

2012-09-06

Roligt med matrecept mitt i allt, speciellt när matlagning är mitt stora intresse!

Maria Lindberg

2012-02-12

Jag tycker att hela bärserien är riktiga "feel good" böcker. Man kan känna igen sig i mycket som händer i familjen och deras liv. Bokserien är oxå inspirerande:)

Maria Klamas

2011-12-05

Helt härlig bok, slukade den med hull och hår. Handlar om familjen kring restaurangen La Stella. Det är kärlek, vardagstrassel, ekonomi, härligheter, smarriga recept, familj vänner svek o allt som hör livet till. Personligheterna sätter sig in i mig direkt och alla har något gott o innerligt i sig även om det ibland kommer ut lite kantigt!

Första delen i en serie av 4 böcker om Familjen kring La Stella. Sträckläsning.

Merja A

2011-01-14

Lättläst och underhållande. En släktdrama runt en restaurangägarfamilj.
Många trevliga recept ingår.

Johanna Lundin

2010-06-05

Lättläst och trevlig utan att vara chiclitt.

Jillsan B

2009-11-16

Helt helt underbar bok! Svår att lägga ifrån sig, vill veta hur det går för karaktärerna i Östersund. Vardagsnära om relationer och livsfunderingar. Om att hitta sig själv och att leva det liv man själv vill.

Anna Hallqvist

2009-10-12

En roman och kokbok i ett! Kan det bli bättre för en sådan som mig???
Varje kapitel slutar med ett eller ett par recept hämtade ur boken som kretsar runt mat, familjens restaurang och deras realationer.
Själva "sagan" är lite klichéartad. Äkta mannen bedrar med fruns bästa vän, frun förlorar fotfästet, tömmer sparkassan och drar utomlands och ger igen...
Hahaha yes precis som jag själv skulle kunna göra. ;)