Smarta bröllopsboken

Östberg, Anna

Du och din kärlek har sagt ja till varandra och ska börja planera ert bröllop. Det ska bli en oförglömlig dag med en vacker vigsel och en storslagen fest tillsammans med familj och vänner. Men hur i all världen ska ni få pengarna att räcka till? Smarta Bröllopsboken är en unik och praktisk guide till hur du skapar ett alldeles underbart och personligt bröllop som passar både dig och din plånbok. Här får du kloka tips och råd från en erfaren bröllopsjournalist, som lär dig att enkelt göra en bra och genomtänkt bröllopsplanering. Du får de smarta verktygen som hjälper dig att smidigt prioritera, budgetera, ta hjälp och göra det själv. Steg för steg får du veta allt du behöver: från hur du hittar de finaste och mest prisvärda vigselringarna och kläderna till hur du dekorerar den perfekta festlokalen och hittar plånboksvänliga bröllopsresor. Allt med ett smart budgettänk i fokus! Smarta Bröllopsboken...

2019-07-16

”Smarta bröllopsboken” av Anna Östberg är en väldigt bra guide om du ska gifta dig. Tips varieras med fina bilder och det finns massor med tips på hur du kan hålla ner kostnaden för ditt bröllop.

Boken är lättläst och har en bra innehållsförteckning så du lätt kan hitta i boken om det är något specifikt du söker. Det märks att författaren har arbetat länge med att skriva om bröllop, för boken är fylld med bra tips, tankar och lätta, överskådliga listor med allt du och din blivande bör tänka på. Jag hade gärna haft denna bok när vi planerade vårt eget bröllop för 10 år sedan.

My.loved.books

2019-03-09

Vill Du ha en guide till hur Du kan tänka runt och få till ett smart bröllop? Då är det här boken för Dig! Det här är en bok som berättar om hur Du kan tänka runt ditt drömbröllop. Vad innebär det för just Dig och vad kommer det att så fall att kosta? Vad är viktigt att ha med i planerna inför bröllopet och vad kan man strunta i? Boken innehåller snygga och inspirerande bilder, bra/tydliga checklistor och massor av härliga tips som berör Din stora dag. 👰🏼🤵🏻 Trevlig läsning! 💕

Vad jag gillar att det finns en bok som försöker ta bort hysterin från bröllopet. Jag gillar också att den faktiskt går från frieri till färdigt bröllop och även har en sektion för den som ska anordna möhippa/svensexa.

Smarta bröllopsboken har en framsida där det står: ”Stora drömmar & liten budget?” på, och precis det är fokus genom hela boken. Andemeningen är väl egentligen: Strunta i hur andra väljer att fira sin stora dag, ni gör det som passar er, men våga tänka utanför den dyra boxen som allt verkar inrutat i.

Boken är full med smidiga och snabba listor som sammanfattar det som tidigare har stått på ett bra sätt. Man får olika tips på vad man kan göra för att få råd med det man tycker är viktigast, att det inte handlar om att välja bort allt, men att man kanske inte kan få allting man verkligen önskar sig om man har en viss budget. Jag tycker om att det också är skrivet att om man verkligen har råd att lägga allt man vill på sitt bröllop och vill göra detta, finns det inget som hindrar. Att boken riktar sig till den som vill ha hjälp att lösa bröllopet med en mindre budget.

Språket är lättläst och inte mästrande, genom hela boken. Jag gillar att det inte är så mycket bilder utan att tanken är att man ska tänka på sina egna idéer och se dem framför sig. Med tanke på att det är ganska mycket text tycker jag om att det bryts av med listor som sammanfattar. Dessutom gillar jag att många av de här idéerna faktiskt går att flytta till ett vanligt kalas/fest som man ska ha.

Eva Boktokig

2018-12-05

Det är så bra att Smarta bröllopsboken inte bara tar upp hur man planerar ett bröllop utan även fällor man kan hamna i och hur man kan göra det enklare och billigare. Hur man prioriterar rätt på ett lätt sätt. Kloka tips hur man får en billigare brudbukett. När är både ringar och bröllopskläder billigare? Hur fixar man logistiken? Dessutom finns det användbara checklistor.

Det känns som författarna tänkt på det mesta när det gäller att förenkla livet för den som planerar ett bröllop. Att planera ett bröllop är ingen barnlek. Det gäller att hitta lösningarna och genvägarna och det känner jag att denna bok verkligen kan ge. Så om jag någonsin gifter mig igen, så är det här boken jag kommer använda mig av. Det innebär att det här är en av böckerna som får stanna i min bokhylla. Man vet ju aldrig.

Eva Boktokig

2018-12-05

Bokdjungeln

2018-10-15

Jag som just i detta nu håller på att planera mitt kommande bröllop har haft väldigt stor användning av denna bok. Man får handfasta tips på hur man kan tänka kring budget, hur man kommer billigare undan i fråga om dekorationer, bröllopskläder etc. Jag skulle verkligen rekommendera den till de som ska gifta sig och inte har en oändlig budget då den som sagt ger bra råd och tips från planering av frieri till morgongåva och bröllopsresa. Jag kommer verkligen fortsätta titta i boken tills dess att allt med mitt egna bröllop är planerat, då den hjälper till att ordna upp och sortera ens egna tankar kring vad som behöver ordnas och tänkas på. Grymt bra bok tycker den blivande frun.

Maja Dukic

2018-10-12

Smarta Bröllopsboken av Anna Östberg 🎈Smarta Bröllops boken är precis vad titeln säger: Smart!! Wooow vilken inspirerande bok det här är!! Åh, vad jag önskar att jag hade denna när jag gifte mig, sådär för 18 år sen ungefär!! Jag hade säkert kommit billigare undan, och så många bra tips hon ger!! Boken tar upp allt ifrån inbjudningar, maten, brudklänningen, ringar, mm och självklart är budgeten den röda tråden genom boken! Jättefina bilder, och fina uppdelade kapitel! Denna bok får gärna stå framme hos mig! 🤗 Vill du göra bröllopet personlig och samtidigt spara pengar- då ska du köpa denna bok!! 💖📚📖👍

Bokmalin

2018-10-10

Stora drömmar och liten budget? Anna Östberg har skrivit Smarta bröllopsboken, en guide till hur man skapar ett fantastiskt bröllop för både brudpar, gäster och plånbok. Wow, vilken inspirerande bok med många bra tips och idéer! Rekommenderas varmt till de som går i giftastankar