Treasure Island

When young Jim Hawkins comes into possession of a treasure map, he finds himself and his companions in a dangerous race with a crew of ruthless pirates to find the treasure.

Rosendals skola k 4

2021-12-09

Jag gillade boken men jag tror att efter ett tag s blev den ganska lngtrkig. Frutom det s var boken vldigt bra! 4,5

Marc Moore

2021-07-12

Igentligen inget fel p romanen men jag tycker bara den r s trkig, antar att det har att gra med att det r mycket action men lite som fr mig att vara intresserade av karaktrerna i sig.

Hr till barn- och undomslitteraturens klassicker och msten !
som all god ungdomslitteratur kan den lsas med behllnning ven av den vuxne.

OM Huckleberry Finn r den ultimativa ungdomsbiken, s r det hr nummer tv !

Raflande ventyr, ohaction bland enbenta sjrvare med papegojor, sjravarskatter, och rom hr till de sjlvklara inredienserna i denna spnningsroman, som heller inte saknar filosofisk pong
!

Alekzandra K.

2012-07-11

Vldigt bra ventyrsbok fr alla ldrar!

O

Olof Ol-Mrs

2011-09-20

Den hller n, trots att den r frn sent 1800-tal. Spnnande trots att det r en "ungdomsroman".

Mattias Renstrm

2011-05-01

Det hr knns som grunden till alla klyschor vi knner till om pirater. Rom, papegojor, skattkartor, trben och femton gastar p dd mans kista.
Boken var en njutning att lsa, men gick inte riktigt i den riktning jag hoppats. En bra bok dock, ett mste fr den som gillar ventyrsbcker.

Elisabeth E

2011-01-08

Underbar och underhllande ventyrsroman. Long John Silver r en fantastisk karaktr.

Katarina Michnik

2010-09-29

En av mina favoritbcker som ung tonring.

Jag skms nstan att betygstta denna. Jag vet inte riktigt vad det r men jag blir...uttrkad. Berttarstilen r ju fortfarande snygg och sprket likas, men jag tilltalas inte alls av sjlva ventyret...

Anna Mtlik

2010-06-07

Vilket ventyr! Vilka sjrvare! Vilka hjltar! Vilken klassiker!

Sara Kvistblom

2009-10-01