Slutspel

Baldacci, David

Will Robie är den amerikanska regeringens skarpaste lönnmördare. När han återvänder till USA från ett uppdrag utomlands upptäcker han att hans chef, som går under kodnamnet Blå, är försvunnen. Sista spåret av Blå finns i en avlägsen del av Colorado. Därefter har ingen sett eller hört av honom.     Will Robie fruktar det värsta. Han och kompanjonen Jessica Reel åker därför till Colorado för att ta reda på vad som har hänt och hamnar i en småstad där våldet sjuder under ytan. De stöter på hårt motstånd på bortaplan och inser att risken är överhängande att de varken lyckas lokalisera Blå eller ta sig därifrån med livet i behåll.     Slutspel är den femte fristående delen om Baldaccis stenhårde, men också sympatiske, hjälte Will Robie.   DAVID BALDACCI föddes 1960 i Richmond, Virginia och är en av världens mest populära författare. Hans böcker är översatta till fler än 45 språk...

2021-04-05

Hyfsat spännande, men farten dras ner av för långa tekniska utläggningar. Men det är väl en ganska bra avslutning på Will Robie-serien.

Jan Banan

2018-07-11

Spännande underhållning!

Kim M. Kimselius

2018-03-25

Det har blivit många ljudböcker den här veckan eftersom jag har kört en hel del på väg till och från föreläsningar. Det har varit David Baldacci som fått förmånen att prata på i öronen medan mil läggs till mil. Lätt att bara trycka vidare till NÄSTA när en bok är slut. Igår tipsade jag om Den skyldige av samma författare.

Slutspel är också en bok som gör att man lär känna huvudpersonen Will Robie mer, samt personerna i hans omgivning. Det är en annorlunda och olidligt spännande bok. Många gånger tänkte jag "Det här löser han aldrig".

David Baldacci är en mästare på att skriva spänning med cliffhangers i varje kapitel. Man drivs att läsa vidare. Eftersom jag skriver på samma sätt, är det förmodligen en av anledningarna till att jag fastnat för hans böcker. Eller så är det för att de är otroligt bra. Läs den här boken, men börja gärna i rätt ordning i serien, för det förhöjer berättelsen.

Ann Simonsson

2018-03-17