Sluta aldrig fly

Coben, Harlan

| 2022

"Sluta aldrig fly r en fin kombination av spnning och humor som resulterat i en riktig bladvndare." Betyg 5/5 - BTJ Fr mer n tjugo r sedan kidnappades Patricia, arvtagare till familjen Lockwoods frmgenhet. Efter flera mnader i fngenskap lyckades hon fly, men frvarna frsvann utan ett spr. Tills nu. P en mordplats i New York upptcks dyrbart stldgods, bland annat en vska och tavla som tillhr familjen Lockwood. P vskan r initialerna WHL3 ingraverade, vilket leder polisen till en man med koppling till fallet.Windsor Horne Lockwood III - eller Win, som han ocks kallas - r en man med omttlig rikedom, oklanderlig stil och en bengenhet att ta lagen i egna hnder. Han r dessutom kusin till Patricia, och polisens fynd leder honom in i en mrk vrld av hemligheter dr han tvingas ta till okonventionella metoder fr att skydda sina nra. Harlan...

Caroline Johansson

2022-07-03

Inte i nrheten av s bra som Myron Bolitar serien.

Lars Persson

2022-06-04

Som vanligt en garanterad bra lsstund med spnning och hgt tempo, dock inte riktigt samma topp lsupplevelse som flera andra bcker av Coben

Fr tjugo r sedan kidnappades Patricia, arvtagare till en stor frmgenhet. Efter flera mnaders fngenskap lyckades hon fly men frvarna lyckades fly utan spr. Tills nu - p en mordplats upptcks stldgods som tillhr Patricias familj. Windsor eller Win som han kallas, r kusin till Patricia och polisens fynd leder honom till en mrk vrld.

Jag har tidigare lst en del bcker frn Coben och har nog aldrig blivit besviken - det hr en frfattare man kan lita p, jag vet att nu kommer jag f en bra lsstund, vilket r fantastiskt att han kan lyckas med bok efter bok och denna r precis som alla andra jag lst. Det r en vlskriven bok med bra driv och man vill bara lsa en sida till, en sida till. En bladvndare helt enkelt! Boken bjuder p spnning, verraskande vndningar, hemligheter, drama och humor Och karaktren Win, han har sina sidor, kanske inte alltid dom bsta men jag gillar honom nd fr bakom allt finns det bra egenskaper. Coben r verkligen en speciell frfattare och jag vntar med spnning p nsta bok.

Monica Bckelin

2022-01-26

Spnnande, underhllande och vlskriven. En riktigt bra bladvndare, rekommenderas.

Lara Brjesson

2022-01-18

Jttebra!

2022-01-17

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Det hr r den tjugonde boken som jag lser av den amerikanske frfattaren Harlan Coben. Det har nstan blivit en tradition att varje januari lsa hans senaste versatta bok. Jag tycker mycket om alla hans bcker, frutom serien om Myron Bolitar som jag inte r s vrst frtjust i. Men alla andra av hans bcker r strlande underhllning tycker jag. Mycket humor i bckerna, som r vldigt lttlsta. Viss spnning r det s klart ocks, och dom r inte s frutsgbara. Den hr nyaste boken, Sluta aldrig fly, r tydligen den frsta boken i en serie om Win, som r huvudperson i den hr boken, och en vn till karaktren Myron Bolitar. Kan absolut rekommendera den hr boken fr en stund av hrlig underhllning, precis som jag kan rekommendera alla hans tidigare bcker. Finns ocks flera inspelade teveserier, som baseras p hans bcker, som ocks r bra, till exempel Stay Close (Stanna hos mig) hos Netflix.

Kaffelsaren

2022-01-13

Jag har lst de flesta bcker som versatts till svenska av Harlan Coben. Jag gillar egentligen hans tidigare bcker lite mer d jag tycker att de senare blivit lite fr snarlika varandra och som att historien upprepar sig. Men sen kom Sluta aldrig fly och med den tycker jag att den gamle sortens Coben kommit tillbaka igen till gamla takter. Boken har redan frn start ett starkt driv framt och det fortstter s rakt igenom boken. Tempot r hgt och boken bjuder p ovntade vndningar hela tiden. Huvudkaraktren Win r en ganska odrglig person, han r snuskigt rik och flyter genom livet lite som han vill, sen har han ocks en frkrlek fr att slss och hmnas p personer och lider inga samvetskval nr han pucklar p ngon. Egentligen talar allt emot att jag ska gilla honom men p ngot konstigt stt s gillar jag nd vissa delar av honom, som det att han alltid r slngd i kften och den rttvisa han hjlper till att ge utsatta kvinnor. Jag r positivt verraskad ver den humor som glimrar fram mellan sidorna, det hade jag inte vntat mig av Coben. Boken r vansinnigt spnnande nd in i kaklet och sista delen blir i princip hetslst bara fr att f veta slutet. Harlan Cobens bcker har slts i mer n 75 miljoner exemplar, en helt galen siffra, men efter den hr boken r det ltt att frst varfr han sljer s mycket. Coben r skicklig p att skriva pulshjande bladvndare!

Karolina Jonsson

2022-01-07

Min frsta bok av Coben och jag r sld! Varfr har jag inte lst hans bcker tidigare frgar jag mig? Det ska bli ndring nu, jag vill lsa alla. Den hr boken var s spnnande att jag hade stora svrigheter med att lgga den ifrn mig. Huvudpersonen Win var onekligen en intressant man och jag uppskattar honom vldigt mycket. Jag gillar hur intelligent och hur bra han r p att lsa av mnniskor. Det kan skert te sig olika bland lsare men jag r iallafall en av de som sympatiserar med Win. Det r otroligt jkla spnnande att f flja honom genom vad man fr kalla r ett detektivarbete. Jag skulle sjlv vilja ta till mig den kunskapen han har att vga vara tyst och inte alltid ge svar till mnniskor, i alla lgen. Det r inte alltid det behvs och det r s intressant. Det r mnga trdar och namn att hlla ordning p genom boken, men nd inte fr mnga fr mig att hlla reda p. Jag tycker att boken innehller det mesta - spnning, dramatik, hemligheter, intressanta och annorlunda karaktrer och s gmmer sig dr nd mycket knsla och krlek. Fullpott!