Johnson, Jason

?De valde mig eftersom ingen skulle sakna mig.? Anna kidnappades på öppen gata i London och gjordes till sexslav. I denna chockerande och sanna bok berättar Anna sin historia. Hur hon kom till London från Rumänien för att studera. Bortfördes mot sin vilja på öppen gata.Hölls som sexslav i nio månader. Misshandlades och utnyttjades av tusentals män. Men Anna lät sig inte knäckas och till slut lyckades hon fly. Inte bara det ?hon tog revansch på sina kidnappare och hallickar. Detta är första gången en ung kvinna, i stormens öga, kan ge sin skakande och hjärtskärande berättelse. Med en stark och övertygande röst berättar hon om sintid i sexhandelns våld. Historien har också en direkt svensk koppling, då de bägge kidnapparna och hallickarna, Ancuta Schwarz och Ilie Ionut ? bådarumänska medborgare ? greps och dömdes till fyra års fängelse vardera för grovt koppleri och människohandel här i...

En öppen, ärlig, grym och stark berättelse. Det är ofattbart att sådant händer varje dag i vår värld. Att människor ska behöva få utstå dessa hemska handlingar. En viktig bok att sexhandeln lyft fram, att vi diskuterar och inser att detta faktiskt sker så att vi kan arbeta för att förebygga och få ett slut på detta.

janne lindh

2019-03-13

En mycket viktig bok.

Bokslukerskan 93

2019-02-06

Jag är själv engagerad i den här frågan och det upp till organisationer som thalita" som får kvinnor att lämna sexindustrin... Så den här boken berör verkligen! Det här måste stoppas! Vill inte ha barn som växer upp till det här, NEJ.

Bokdjungeln

2018-12-13

Fy satan vilken hemsk bok! Att människor säljs som om de vore ett paket flingor är helt sjukt. Hur kan man behandla andra på detta sätt? Jag kan varken förstå sexköparna eller hallickarna. Jag blev så arg och ledsen när jag lyssnade på denna bok. Ändå kunde jag inte lägga ifrån mig den för jag ville så gärna lyssna klart för att höra hur det slutade för Anna. Viktoria läser boken på ett engagerande sätt och har behaglig röst vilket bara förstärker känslan för boken. Handlingen är otroligt hemsk och man mår dåligt, men den är ändå viktig att lyssna på för så här ser världen ut för en del människor. De kidnappas och tvingas sälja sex. Vi, världen måste stoppa detta! Genom ökad kunskap kan vi göra just det. Så läs/lyssna på denna bok så här du nått en bit på vägen.