Hornby, Nick

| 2008

Vad händer när livet förändras på bara två sekunder?  Nick Hornbys nya roman handlar om tonårsångest, skejting och första kärleken. När 15-årige Sam inte skejtar nedför Londons gator pratar han med idolen Tony Hawk som hänger på väggen i pojkrummet. Tony Hawk är inte bara världens bäste skejtare, han är också en bra lyssnare. Och Sams liv är inte helt problemfritt.  Sam bor ensam med sin 32-åriga mamma som är socialarbetare och i hemlighet önskar att hon vore Jennifer Aniston från Vänner. Pappan är för det mesta frånvarande och när de träffas pratar han bara om fotboll och sitt jobb som rörmokare.  Mardrömmen är att upprepa föräldrarnas misstag och få barn som tonåring. Sam vill vara den förste i familjen som läser vidare på universitetet. Men just när allt i livet verkar gå bra händer det som han minst kunde ha anat.  Sam följer med mamman på en...

Helena Hallin

2012-01-31

Inte min typ av bok, lite för klyschig för min smak men kan ändå inte ge den bottenbetyg för den fick mig bitvis att le lite grann.

Malin Rönnblom

2010-08-01

bästa boken jag läst

Bear Edgefield

2010-04-16

Jag är snäll och bumpar upp den till en trea för att det är en bok som "borde" läsas av alla ungdomar.

Joachim Lindberg

2009-10-06

Inte Hornbys bästa. Ungdomsbok om tonårsgraviditet. Gott syfte, men inte särskilt underhållande.

Josefine Öberg

2009-10-05