Slaktaren

Det är i början av oktober och älgjakten i Hudiksvallstrakten är i full gång. En tidig morgon gör slaktaren Hans Larsson en makaber upptäckt när han hittar en människokropp upphängd i krokar i slakteriets tak. Johan Rokka och hans kollegor på Hudiksvallspolisen får ärendet på sitt bord. Det råder inga tvivel om att offret blivit utsatt för tortyr, och snart visar det sig att detta bara är ett i raden av bestialiska mord. Polisen söker efter sanningen bakom brotten och den visar sig grymmare än de någonsin kunnat föreställa sig. Slaktaren är en historia om girighet och hämnd, med snabbt tempo och flera parallella handlingar som flätas ihop. "En svensk deckare som sticker ut." Svenska Dagbladet om Springpojken "Gabriella Ullberg Westin har hittat sin berättarton och med det tar hon en självklar plats bland deckarförfattarna." Lottens bokblogg om Fixaren "Spännande, gripande &...

I Delsbo är älgjakten i full gång. En morgon görs en makaber upptäckt då man hittat en människokropp upphängd i krokar i slakteriets tak. Förundersökningen som Johan Rokka och kollegorna inleder växer snabbt i omfattning.
🐴
Slaktaren är den fjärde boken i serien Morden i Hudiksvall. Jag har läst alla innan och gillar dem, de har blivit bättre för varje bok. Slaktaren är rå och obehaglig, jag får rysningar när de hittar den hängande kroppen i slakteriet. Men det är ändå rått på ett bra vis, det blir aldrig för otäckt, som en del andra böcker tenderar att bli. Jag gillar hela uppställningen av personer i boken, de är lagom många och lätta att hålla reda på. Det är ett bra driv framåt även i denna bok vilket gör den oerhört snabbläst. Författarens detaljkänsla och hur allt knyts ihop till slut är utmärkt! Hoppas att Eddie och Truls kommer med på ett litet hörn även framöver, vill veta mer om dem. Slaktaren är en ruskigt bra deckare! Läs!

Författaren har gjort det igen! För mig är hon en av ”våra fantastiska deckardrottningar”

Verkligen superspännande story & grymt bra personskildringar som vanligt. Hon är en stjärna!

Lysande, fascinerande och grymt spännande!