Slaktaren

Det är i början av oktober och älgjakten i Hudiksvallstrakten är i full gång. En tidig morgon gör slaktaren Hans Larsson en makaber upptäckt när han hittar en människokropp upphängd i krokar i slakteriets tak. Johan Rokka och hans kollegor på Hudiksvallspolisen får ärendet på sitt bord. Det råder inga tvivel om att offret blivit utsatt för tortyr, och snart visar det sig att detta bara är ett i raden av bestialiska mord. Polisen söker efter sanningen bakom brotten och den visar sig grymmare än de någonsin kunnat föreställa sig. Slaktaren är en historia om girighet och hämnd, med snabbt tempo och flera parallella handlingar som flätas ihop. "En svensk deckare som sticker ut." Svenska Dagbladet om Springpojken "Gabriella Ullberg Westin har hittat sin berättarton och med det tar hon en självklar plats bland deckarförfattarna." Lottens bokblogg om Fixaren "Spännande, gripande &...

A Bookaholic Swede

2018-07-04

Slaktaren är bok 4 i Morden i Hudiksvall men kan utan svårigheter läsas fristående. Själv har jag bara hunnit läsa bok 2, Springpojken inna jag läste denna, men jag ser det bara som positivt att jag har två böcker kvar att läsa för Slaktaren är riktigt bra. För det första börjar boken starkt med en man blir attackerad i skogen efter en älgjakt, man vet inte varför, men den handlingen är startskottet för bestialiska mord. Mord som John Rokka och hans kollegor måste lösa. Någon är ute efter hämnd, men varfö? Vad har dessa mördade män gemensamt?

Slaktaren är en bok som verkligen imponerade på mig, först verkar det bara som en massa lösa trådar. Mord begås, men vad är den gemensamma nämnaren? Det finns också sidospår, bland annat en grävande journalist, men det är först mot slutet som man börjar inse sanningen av vad som pågår, och jag måste erkänna att jag blev överraskad när jag insåg hur allting hängde ihop.

Springpojken är bra, men Slaktaren är rysligt bra

Sanna Arwidsson

Spännande & läsvärd !

Ulrika Andersson

2018-05-30

Spännande, värd att läsa.

Lotta Segel

Gabriella blir bara bättre och bättre! Längtar till nr 5 kommer

Lars Stenlund

2018-05-27

Läste hennes första bok efter ett tips och har nu sträcklast alla fyra i serien. Det blir bara bättre och bättre. Böckerna håller toppklass!!
Hon är enligt mig en av Sveriges skickligaste deckarförfattare.

2018-04-24

I Delsbo är älgjakten i full gång. En morgon görs en makaber upptäckt då man hittat en människokropp upphängd i krokar i slakteriets tak. Förundersökningen som Johan Rokka och kollegorna inleder växer snabbt i omfattning.
🐴
Slaktaren är den fjärde boken i serien Morden i Hudiksvall. Jag har läst alla innan och gillar dem, de har blivit bättre för varje bok. Slaktaren är rå och obehaglig, jag får rysningar när de hittar den hängande kroppen i slakteriet. Men det är ändå rått på ett bra vis, det blir aldrig för otäckt, som en del andra böcker tenderar att bli. Jag gillar hela uppställningen av personer i boken, de är lagom många och lätta att hålla reda på. Det är ett bra driv framåt även i denna bok vilket gör den oerhört snabbläst. Författarens detaljkänsla och hur allt knyts ihop till slut är utmärkt! Hoppas att Eddie och Truls kommer med på ett litet hörn även framöver, vill veta mer om dem. Slaktaren är en ruskigt bra deckare! Läs!

Evasbokhylla

2018-04-24

Författaren har gjort det igen! För mig är hon en av ”våra fantastiska deckardrottningar”

Gunnar U

2018-04-21

Verkligen superspännande story & grymt bra personskildringar som vanligt. Hon är en stjärna!

Lysande, fascinerande och grymt spännande!