Skulden

Picoult, Jodi

| 2001

Advokaten Ellie Hathaway står inför sitt livs svårast uppdrag, I en lada i en fridfull småstad har ett dött spädbarn hittats - gömt i höet. Den unga amishkvinnan Katie, på långt håll släkt med Ellie, blir anklagad för brottet men nekar till allt. Ellie tar sig an fallet och för att komma Katie in på livet flyttar Ellit in hos Amishfolket. Hon måste ta reda på om Katie är skylding och sedan försvara en människa som kanske har mördat sitt eget barn...

Lovisa Ståtenhag

2019-12-27

Plötsligt finner man ett dött spädbarn i ett stall i ett Amishsamhälle. Vi får följa mordutredningen och rättegången i närkontakt med livet som Amish. Lite för lättslukad, men intressant om Amishkulturen och ett snyggt avslut.

Carina Svensson

2012-12-03

En spännande och intressant bok som ger en inblick i Amishkulturen! :)

Amelie Adrielsson

2012-03-11

Som Jodis andra böcker är även denna ett mästerverk. Med massor av research i bagaget skriver hon en bok som fångar läsaren samma ögonblick som man öppnar boken. Trovärdig och full av intressant fakta bygger hon upp ett levnadsöde som genast känns både levande och äkta. Läs denna och läs hennes andra böcker också!

Mia Dahlstrand

2010-12-06

2010-12-05
En spännande bok som beskriver hur amish lever. Rekommenderas verkligen.

Linda Lindblom

2010-03-10

Blev lite besviken då jag läst hennes andra böcker och varit som fastklistrad. Denna bok kändes lite onödigt lång och det blev lite långrandigt många gånger. Så har ni inte läst Försvinnande och Allt för min syster så ta dem först. Den här kan ni vänta med.