Skuggspelet

Bågstam, Anna

"Bra och underhållande med en alldeles lagom humoristisk ton." Skånska Dagbladet om Ögonvittnet "... spännande och charmig historia." Svenska Dagbladet om Ögonvittnet En kvinna har försvunnit under märkliga omständigheter. Allt tyder på att hon har blivit kidnappad. Snart flyter ett lik i land i lilla fiskeläget Lerviken i Öresund. Offret har frätskador och går inte att identifiera. Vem försöker sopa igen spåren efter sig? Civilutredaren Harriet Vesterberg jobbar desperat för att hitta gärningsmannen. Samtidigt håller hon ett vakande öga på glömska pappa Eugen, och kämpar på med den vacklande relationen med advokaten Rikard, vars polerade yttre döljer en hemlighet. Parallellt med händelserna i Lerviken närmar sig ett politiskt toppmöte i Landskrona. Harriets chef Margareta inleder ett samarbete med en karriärlysten kommunalpolitiker, men Harriet misstänker att politikern har brunare värderingar...

Mycket bra och spännande är denna deckare.

2019-08-05

Skuggspelet är den andra boken i serien om den civila utredaren Harriet Vesterberg hos polisen i Landskrona. Den första boken heter Ögonvittnet. Jag läste Ögonvittnet för drygt ett år sedan, och jag tyckte mycket om den.

Och uppföljaren Skuggspelet är precis lika bra som den första boken.

Jag gillar verkligen huvudpersonen Harriet som är en lite annorlunda ”polis”. Och jag tycker mycket om humorn som finns i böckerna.

Men boken är även spännande, och den är välskriven. Inte helt förutsägbar är den heller.

Rekommenderar varmt boken, och även den första boken, och jag hoppas på fler böcker om Harriet.

Underhållande, spännande & välskriven!

Sara Önnebo

2019-07-07

SKUGGSPELET av ANNA BÅGSTAM. Detta är en snabbläst bladvändare där spänningen tätnar och handlingen tar nya vändningar ju längre in i berättelsen man kommer. Perfekt för soliga dagar på stranden! (Eller regniga dagar på soffan). Karaktärerna är trovärdiga och man önskar att man fick träffa en del av dem i verkliga livet. Precis som fösta delen av morden i Lerviken(Ögonvittnet) slutar Skuggspelet med en riktig cliffhanger som utlovar mer spännande läsning om civilutredaren Harriet Vesterberg.

Stort tack till Anna Bågstam och Norstedts Förlag för underhållande läsning!